Eerste grote adverteerder voor YouTube
YouTube heeft voor het eerst een grote bekende adverteerder toegelaten op de website. Het gaat om een campagne van Walt Disney voor de nieuwe film “Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”.
Gisteren waren gedurende 24 uur rich-media banners te zien op alle pagina’s van YouTube, zowel op indexpagina’s als naast alle filmpjes. In de banner werden de minuten afgeteld tot de premiere van vandaag. In totaal zijn de banners 80 miljoen keer vertoond. YouTube wil flink gaan testen met adverteerders de komende tijd en heeft daar een nieuw verkoopteam voor samengesteld.
Het is duidelijk dat ze op zoek zijn naar meer inkomsten om de hoge kosten te dekken. YouTube werkt momenteel niet met commercials voorafgaand aan de filmpjes. Onduidelijk is of dat wel opties zijn voor de toekomst.
Bron: MediaPost Publications
Wow! Zou wel eens willen weten tegen welke CPM die 80 miljoen vertoningen weggezet zijn. $5 CPM x 80.000 is toch een leuk bedrag op één dag….
Eindelijk geld verdienen voor die jongens. Mag ook wel. Ze hebben immers behoorlijke kosten glad te strijken. Ik begrijp alleen niet goed waarom ze niet eerder adverteerders hebben toegelaten.
Ze hebben in het verleden geëxperimenteerd met Google Adsense
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!