Na de Babyboomers, Generatie C, Generatie X, Generatie Z en Generatie Blah! (om er maar eens een paar te noemen), krijgen we nu de Generatie Einstein. Althans, dat is wat Inez Groen en Jeroen Boschma, beiden van het bureau voor jongerencommunicatie Keesie, beweren in het boek ‘Generatie Einstein’ dat vanaf morgen (woensdag) in de winkels ligt.
Het boek ‘Generatie Einstein’ is een groot pleidooi vóór de jongeren van nu, de 12- tot 18-jarigen. Jongeren hangen niet alleen maar achter de computer, en zijn niet lui, oppervlakkig en ongeïnteresseerd. Volgens Groen en Boschma is deze generatie slimmer, sneller en socialer dan de generaties voor hen zoals de babyboomers en Generatie X.
"Groot pleidooi vóór jongeren"
Een nieuwe marketingterm of is er echt een onderscheid met eerdere generaties? Als Henk Blanken, Sybilla Poortman, Remco Tomesen, Gijs van Wulfen en zelfs Wim de Bie er over schrijven, dan zal het wel de moeite waard zijn om te lezen. In ieder geval is de term slim gebracht door Keesie!