Jongerentaal kan zeker humoristisch werken; de vraag is vooral of dat effect bewust of onbewust is ingezet. En durf je het risico aan dat de doelgroep het niet grappig vindt?
Uit onderzoek van de UvA, gepubliceerd in ‘Science Advances’, is voor de eerste keer op basis van gebruikersdata aangetoond dat jongeren gevoeliger kunnen zijn voor reacties op social dan volwassenen. ‘Het heeft directe impact op hun humeur en de manier waarop ze reageren.’
Tijdens Nima Marketing Day worden, net als vorig jaar, de uitkomsten van Het Grote Jongerenonderzoek 2024 gepresenteerd.
Jongeren tussen de 12 en 14 jaar hebben uitgebreidere sponsorvermeldingen nodig dan oudere tieners (15-16 jaar) om te begrijpen dat…
De zin en onzin van onderscheid maken tussen generatiesNiet dat ik iets heb tegen iedereen die tussen 1980 en 2000…
Uit recent onderzoek van MeMo² blijkt dat 2,2 miljoen Nederlanders luistert naar podcasts. Podcasts zijn nog nooit zo populair geweest.…
"Het VICE-dna sijpelt door al onze platformen. Het brengen van impactvolle en zicht verbredende verhalen is onze kern. We duiken…
Verslag Online Tuesday #81: “How to reach Generation X, Y and Z”Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is…
Van statische enquêtes naar dynamische conversatiesDe traditionele manier om iets te weten te komen over je doelgroep is door een…
Hoe jong is te jong? En dan heb ik het niet over de eerste keer alleen naar school fietsen of…
De belangrijkste lessen na een dag Kids en JongerenmarketingAls je het over jongerenmarketing hebt, lijken we er altijd van uit…
Joost van der Plas is medeoprichter van *bliep, een telefoniebedrijf dat werd bedacht met de hulp van jongeren. Het product…