On-demand media exploderen
In een rapport Internet & Multimedia 2006: On-Demand Media Explodes van Edison Media Research/Arbitron wordt nagegaan hoe on-demand media zoals TiVo/DVR en de iPod samen met Video on-demand en andere afleverplatforms het traditionele media landschap aantasten. Bovendien wordt ingegaan op wat dit betekent voor contentleveranciers en adverteerders. Internetradio wordt gezien als een nieuwe zakelijke mogelijkheid. Er is een uitgebreide samenvatting (pdf) beschikbaar evenals een presentatie van het onderzoek (pdf).
Deze Amerikaanse studie onderzoekt de toenemende consumptie van media on-demand en kijkt naar nieuwe apparaten en diensten.
Conclusies:
a. Content producenten en adverteerders moeten de zware on-demand media gebruikers beter volgens.
b. De media worden steeds draagbaarder en meer flexible en vragen om een nieuwe advertentiebenadering.
c. metingen onder publiek moeten time-shifting als karakteristiek opnemen
d. Adverteren blijft een integraal onderdeel van de programmering
e. Er is een toenemende vraag naar verantwoording en standaard voor publieksmetingen.
f. Nieuwe marketing mogelijkheden bestaan er voor internet radio.