On-demand media exploderen

6 juni 2006, 07:01

In een rapport Internet & Multimedia 2006: On-Demand Media Explodes van Edison Media Research/Arbitron wordt nagegaan hoe on-demand media zoals TiVo/DVR en de iPod samen met Video on-demand en andere afleverplatforms het traditionele media landschap aantasten. Bovendien wordt ingegaan op wat dit betekent voor contentleveranciers en adverteerders. Internetradio wordt gezien als een nieuwe zakelijke mogelijkheid. Er is een uitgebreide samenvatting (pdf) beschikbaar evenals een presentatie van het onderzoek (pdf).

Deze Amerikaanse studie onderzoekt de toenemende consumptie van media on-demand en kijkt naar nieuwe apparaten en diensten.

Conclusies:

a. Content producenten en adverteerders moeten de zware on-demand media gebruikers beter volgens.

b. De media worden steeds draagbaarder en meer flexible en vragen om een nieuwe advertentiebenadering.

c. metingen onder publiek moeten time-shifting als karakteristiek opnemen

d. Adverteren blijft een integraal onderdeel van de programmering

e. Er is een toenemende vraag naar verantwoording en standaard voor publieksmetingen.

f. Nieuwe marketing mogelijkheden bestaan er voor internet radio.

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief