Advocatenkantoor van de Fifa snapt weinig van blogosphere

6 juni 2006, 03:55

Baker & McKenzie, het advocatenkantoor van de FIFA, ligt onder vuur in de blogosphere. Anticiperend op “the possibility of unauthorized streaming and downloading of FIFA World Cup matches” stuurde ze Boing Boing een waarschuwing met daarin aangeven dat zij Boing Boing actief zullen monitoren op illegale activiteiten in het kader van de World Cup. Boing Boing geeft aan totaal geen interesse te hebben in de FIFA World Cup en schrijft in een posting dat “Boing Boing will be actively monitoring your website [Baker & McKenzie] to identify dumbass activity and will, if necessary, take appropriate action to point out instances of wasting clients’ money by sending out unnecessary and obnoxious warning letters.”

PR-consultant Drew B stelt dat met 80 miljoen MySpaces, 50 miljoen YouTube views per dag en 43 miljoen blogs heeft het aanschrijven van Boing Boing alleen maar een negatief effect heeft. Fifa had iets minder naar haar advocaten moeten luisteren en iets meer naar hun PR-mensen. Met het beschikbaar stellen van stukjes video, foto’s, bureaubladen, achtergronden voor MySpace etc. had men enorm veel positieve PR kunnen creëren. Het monitoren en aan banden leggen van de eerder genoemde 180 miljoen outlets is immers onbegonnen werk, aldus Drew B.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!