Google introduceert reply by-chat
“Reply by chat lets you and your contacts discuss an email you’ve sent or received. If you’ve enabled the Save chat history option in your account, it also groups your chat history in the same conversation as the message you’re chatting about. This way, you can keep all of your communications in context.”
Een leuke aanvulling en makkelijk als je snel wilt reageren op een mail. Verder natuurlijk een interessante poging om eindelijk eens wat mensen aan Google Talk te krijgen en om de Google services verder te integreren. Meer op de Google site.
Is handig. Hierna volgt ook de SMS historie. De belactiviteit. De belhistorie (de opgenomen gesprekken). De videohistorie (de videobellen beelden). De activitityhistorie (wat heb je met iemand anders online gedaan, bvb een game of een document samen bekijken en bespreken). Het duurt nog even, maar het gaat allemaal die kant op.
Alleen nog een face 2 face historie 🙂 Wat heb ik op die ene borrel ook al weer gehoord van die ene persoon …
Ik vrees dat ook zelfs dat meegenomen gaat worden. Hoe vaak vraag je je wel eens af: ‘dat hadden we toch zo besproken?’, of ‘wat zei die dame ook alweer over?’. In de ‘mixed reality’ krijgen we antwoord op alle vragen waarvan het antwoord bekend had kunnen zijn. Maar dat zal nog wel even duren. Ik schat een jaar of twintig. Maar dat het daar naar toe gaat, staat helemaal vast.
Het wordt inderdaad een futuristisch verhaal 🙂 Ben het compleet met je eens.
Ben met name alleen erg benieuwd hoe data opgeslagen gaat worden en hoe we data gaan structureren en vinden. Wordt dat sociaal? Of gaan we helemaal wild op kwalitatieve data toepassen voor gebruikersprofielen die dan weer de informatiebehoefte/structuur bepalen?
Sprak maandag Hans Mannak die met erg leuke dingen op dat gebied bezig is …
Ik vind menselijke hersens het meest inspirerend voor data-opslag (dat was al mijn afstudeeronderwerp in 1993). Ik denk dat ‘flexibele’ databases de toekomst hebben. Hoe ze ook gaat heten. Databases die geen vaste tabellen hebben maar om kunnen gaan met begrippen als ‘relaties’, ‘gevoel’en ‘afkeer’. Veel meer werken met flexibele associaties. Zodat ze dat aan menselijke profielen kunnen koppelen. En waar personal brand agents (weer zon ding, zie boek) toegang tot kunnen hebben. Misschien een beetje cryptisch, maar tis al laat. Ga slapie doen. Bon nuit 🙂
[Druk meeschrijvend 😉 ] Personal Brand Agents als in de zin van Infomediairs?
😛 Staat in mijn lees-queue 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!