Digital Generation Report 2006
93% van de Europese 16-24 jarigen hebben een mobiele telefoon en meer dan een derde gebruiken hun mobiele telefoons, PDA’s en Blackberry’s om op internet te surfen en te mailen. Deze Europese jongeren zijn vaker online dan oudere leeftijdsgroepen (48% elke dag, gemiddeld 13 uur per week), hebben een grotere honger voor media en zijn ook meer geneigd om meerdere media tegelijkertijd te gebruiken. Zo valt te lezen in het vandaag uitgegeven Digital Generation Report 2006 (pdf).
“The 16-24 age group is the Holy Grail for many advertisers, as they represent the key consumers of tomorrow. This research shows that not only is the way they are using media changing but that the time they spend and their attitudes to different media is changing also. If advertisers are to reach this key audience effectively, they need to re-look at how they allocate their budgets across the key media sectors.”, aldus Michael Kleindl van de EIAA.
Bron: persbericht EIAA
Kjeld: van ons mag je dat rapport altijd laten zien, hoor 😉 Ik ben benieuwd.