10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 24 2013

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

In deze blog heb ik de 10 meest interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere het 'First time mums' onderzoek van Sanoma naar de customer journey van jonge moeders en een paar wetenschappelijek onderzoeken van Nederlandse bodem.

Waarom community members zich engagen (de intro)

De kerntaak van communitymanagers is om engagement onder de communityleden te creëren. Tegelijkertijd zien communitymanagers dit ook als hun nummer-1 obstakel. Tijdens mijn scriptieonderzoek zoek ik uit waarom leden van een community engagen. Hierdoor weten communitymanagers op welke elementen ze zich het beste kunnen richten om de engagement te verhogen.

Lees verder

Gebruik consumentendata in elke fase van het aankoopproces

Big data is één van de buzzwoorden van de voorbije jaren. De komende jaren zullen drie vragen overheersen als het over datagebruik gaat. Hoe ver kunnen we gaan met data? Hoe ver willen we gaan met data? En hoe ver mogen we gaan? Vooral de laatste vraag is interessant. Hoe ver zullen we mogen gaan van de overheid en andere regulatoren, maar nog belangrijk is hoever we van de consument mogen gaan. De voorbije maanden werkte ik aan een wereldwijd onderzoek om een beter antwoord te krijgen op deze vraag. Samen met SSI (partner voor veldwerk) en No Problem (partner voor vertalingen), hebben we in 10 landen (5 Europese landen, VS, China, Rusland, Brazilië en Singapore) de consument bevraagd over dit topic. 

Lees verder

Complexiteit koesteren - een gedachte

Op initiatief van twee Nutella-aficionado’s is het, sinds 2007, op 5 februari altijd World Nutella Day. Liefhebbers van Nutella – en dat zijn er nogal wat – gaan dan helemaal los op sociale media. Met foto’s, plaatjes, video’s en blogs geven ze online uiting aan hun passie voor het product. World Nutella Day is every marketer’s dream. Zou je zeggen.

Lees verder

De app in een goede mobiele strategie

Er zijn de afgelopen jaren verschillende veel consumentenapps ontwikkeld. De wens van bedrijven om een eigen app te lanceren ontstaat regelmatig door het gevoel van angst om de boot te missen. Smartphone-apps hebben inmiddels toch een vaste plek ingenomen in de communicatiestrategie van deze bedrijven. Naast de grote jongens willen nu ook steeds meer afdelingen en kleinere bedrijven een eigen app. Het is belangrijk dat de keuze voor een app de juiste is. Bij een goede mobiele strategie kies je eigenlijk alléén voor een app als daar op basis van het doel, de doelgroep en de technologie goede redenen voor zijn. Dat is het topic voor deze whitepaper.

Lees verder

First time mums oriënteren online en kopen offline

Dat aanstaande moeders koopgraag zijn is bekend. Maar met de resultaten van het onderzoek ‘Customer Journey First Time Mums’ van Sanoma Media weten we nu echt hoe het aankoop- en oriëntatiegedrag in elkaar zit. Het onderzoek geeft een op de maand nauwkeurig overzicht van het moment waarop de (aanstaande) moeder zich oriënteert op de verschillende producten en diensten én waarom zij al dan niet tot aankoop overgaat.

Lees verder

Dutch Identity in Fashion

Zowel consumenten als merken zijn niet op de hoogte wat een typisch Nederlandse kledingstijl inhoudt en houden zich hier ook niet mee bezig. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek van Constantin-Felix von Maltzahn (UvA). Zowel onder consumenten als merken wordt weinig belang gehecht aan een typisch Nederlandse kledingstijl. 

Lees verder

De overtuigingskracht van Twitter

Door het open karakter, het grote aantal gebruikers en de mogelijkheid om berichten te retweeten, kan negatieve word-of-mouth (WOM) via Twitter in korte tijd veel mensen beïnvloeden. Er is echter weinig bekend over de effecten van negatieve WOM over merken op consumentengedrag en -attitude via het platform Twitter. Daarom is middels twee studies onderzoek gedaan naar het effect van negatieve productgerelateerde tweets op het merkvertrouwen van consumenten en op de intentie van consumenten om negatieve WOM over het betreffende merk te verspreiden.

Lees verder

3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken

Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen?

Deze whitepaper presenteert social media 'at a glance' inclusief 3 belangrijke vragen om veelvoorkomende gaten in de social media strategie te identificeren, gevolgd door tips om deze gaten om te toveren in kansen om je sociale strategie te optimaliseren.

Lees verder

What Is Needed For Top Positions In The App Stores?

Het Distimo rapport van deze maand zoomt in op het aantal downloads of omzet dat nodig is om de top charts van de grote app stores te bereiken. De analisten kijken naar de gemiddelde downloads en omzet per dag van de verschillende posities in de hitlijsten. Ook wordt er gekeken naar de wisselingen in posities.

Lees verder

Consumers trekken de waarde van personalisatie in twijfel

Personalisatie wordt door velen beschouwd als een extreem effectieve manier van het genereren van sales en conversie. Maar liefst 94 procent van de bedrijven zegt dat personalisatie erg belangrijk is voor de bedrijfsperformance. Tweederde van de respondenten van het 'Realities of Online Personalisation' rapport zegt dat het verbeteren van de business performance en de customer experience de belangrijkste drivers van personalisatie zijn.

Lees verder

Afbeelding: Andrea Balzano (cc)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.