De app in een goede mobiele strategie

Er zijn de afgelopen jaren verschillende veel consumentenapps ontwikkeld. De wens van bedrijven om een eigen app te lanceren ontstaat regelmatig door het gevoel van angst om de boot te missen. Smartphone-apps hebben inmiddels toch een vaste plek ingenomen in de communicatiestrategie van deze bedrijven. Naast de grote jongens willen nu ook steeds meer afdelingen en kleinere bedrijven een eigen app. Het is belangrijk dat de keuze voor een app de juiste is. Bij een goede mobiele strategie kies je eigenlijk alléén voor een app als daar op basis van het doel, de doelgroep en de technologie goede redenen voor zijn. Dat is het topic voor deze whitepaper.

De app moet passen bij bestaande communicatiedoelen. Ga niet in de fout door direct te zoeken naar redenen waarom je een app wil. Is er een communicatieplan, bijvoorbeeld voor online, dan moet je eerst bepalen welke onderdelen je daaruit wilt toepassen op mobiel en dan ook specifiek op de app.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.