10 interessante onderzoeken van afgelopen week

1 juni 2013, 07:49

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 21 2013

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere het social media en PR onderzoek van ING & Social Embassy, enkele whitepapers van IAB en cijfers over de Europese e-commerce markt.

Gesponsorde whitepapers

The Forrester Wave: Hulp bij het selecteren van een CMS

Create a Branded Social Community to Drive Engagement

Social media onder PR-professionals en journalisten niet meer weg te denken

Daar waar in het PR-landschap vroeger voornamelijk sprake was van eenrichtingsverkeer, is het PR-model door social media volledig op zijn kop gezet. Maar hoe kijken PR-professionals, woordvoerders, communicatieprofessionals, journalisten en bloggers naar social media? In hoeverre en op welke manier zetten zij social media in? Weten ze met social media hun invloed en bereik te vergroten? Vinden zij social media betrouwbaar? Dat is wat ING en Social Embassy in het rapport 'PR & social media in 2013' (n=187) hebben onderzocht.

Lees verder

E-commerce groeit in Europa met 19% naar 312 miljard euro in 2012

De Europese online retailmarkt is het afgelopen jaar flink gegroeid. In 2012 groeide de Europese online omzet van producten en diensten met 19% naar 311,6 miljard euro. Dat blijkt uit het Europese B2C Ecommerce Rapport 2013. De EU28 (inclusief Kroatië, dat EU-lid wordt vanaf 1 juli 2013) behaalde een omzet van 276,5 miljard euro. Dat is 88,7% van de totale Europese B2C e-commerce omzet, een groei van 18,1% ten opzichte van het voorgaande jaar.

Lees verder

The Science of Engagement

Weber Shandwick heeft haar kennis over engagement met ons gedeeld tijdens het Science of Engagement event in Den Haag. De sprekers attendeerden ons dat the way of engaging people veranderd is en dat engagement nu, meer dan ooit, belangrijk is voor merken. Deze blogpost geeft de hoofdlijnen weer die besproken zijn tijdens de presentatie en het verslag.

Lees verder

Wat maakt online content viraal?

Content die online viraal gaat, is dat zoiets als snipverkouden zijn? Je weet niet wanneer, hoe of waarom het je overkomt? Hoewel nog lang niet alles duidelijk is over de werking van viraliteit, blijkt uit onderzoek dat er wel degelijk een aantal content-eigenschappen zijn die de kans hierop vergroten.

Lees verder

De online levensmiddelenmarkt, een slapende gigant?

Afgelopen jaar groeide de omzet van de e-commercemarkt met 9% naar bijna 10 miljard euro. De goederenmarkt is zelfs met 12% gegroeid. Opvallend is dat het aandeel van online binnen de levensmiddelenmarkt ver achterblijft bij andere productgroepen, zoals schoenen en elektronica.

In deze blogpost staan de ontwikkelingen in de online levensmiddelenmarkt centraal. Daarbij zoom ik in op de volgende onderdelen;

  • de cijfers van de levensmiddelenmarkt;

  • drivers om de levensmiddelen markt te laten groeien; en

  • een voorbeeld van een online initiatief in de levensmiddelen markt.

Lees verder

De Wereld Draait Door online: welke uitzending is het meest besproken?

Vanavond sluit Matthijs van Nieuwkerk weer een seizoen DWDD af. Op basis van het online volume is direct zichtbaar wanneer de highlights van het afgelopen seizoen plaatsvonden. Het bezoek van boyband MainStreet leidde online tot een grote piek, zo blijkt uit onderzoek wat we bij Buzzcapture hebben uitgevoerd.

Lees verder

Telecom Monitor 2013

Ezwim presenteert vandaag de resultaten van de Telecom Monitor editie 2013. De Telecom Monitor helpt directies, management, ICT- en telecommanagers om het belang van kennis en rapportages over de trends in telecomgebruik binnen organisaties inzichtelijk te maken met behulp van inzet van professionele tools.

Lees verder

Automated trading (#3)

Deze whitepaper geeft adverteerders antwoord op een aantal vragen en gaat in op zowel de kansen als uitdagingen van automated trading. Het geeft de adverteerder informatie over realtime bidding, demand-side platforms en ad exchanges.

Lees verder

Mobile Advertising Standaarden 2013

In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines waarmee de laatste ontwikkelingen op de voet gevolgd kunnen worden. De taskforce Mobile van IAB Nederland lanceerde hiertoe in november 2012 de Mobile Advertising Standaarden. Om de inzet van mobile advertising te vereenvoudigen en zodoende te stimuleren is in de nieuwe versie van 2013 is t.o.v. de vorige editie een aantal zaken aangepast.

Lees verder

Local search

In deze whitepaper van de Amerikaanse afdeling van het IAB vind je alles over local search. In de whitepaper wordt uitgelegd wat local search is, wat je er mee kan, en hoe je om moet gaan met listings op verschillende digitale platformen.

Lees verder

Afbeelding: Spike Dennis (cc)

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Teyah

    Stop the resentment. Western ciiiaizltvon is being threatened by barbarism, and our movement can't afford to lose guys like you.And who's pushing for the barbarians to be let in? Who opened the gates in 1965? Who are the open-borders pundits today? Why is Steve not allowed to publish something the Jews write about themselves? Is it antisemitic?


    25 april 2016 om 20:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!