Mobile Advertising Standaarden 2013

Taskforce Mobile verbetert Mobile Advertising Standaarden

In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines waarmee de laatste ontwikkelingen op de voet gevolgd kunnen worden. De taskforce Mobile van IAB Nederland lanceerde hiertoe in november 2012 de Mobile Advertising Standaarden. Om de inzet van mobile advertising te vereenvoudigen en zodoende te stimuleren is in de nieuwe versie van 2013 is t.o.v. de vorige editie een aantal zaken aangepast.

Om de ver- en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken en alle partijen van de juiste en begrijpelijke informatie te voorzien, is ervoor gekozen om het document aan te passen: zo worden nu internationaal gezien acceptabele benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd. Deze standaarden passen ook perfect bij de IAB Display Advertising standaarden.

De standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in- app campagnes en bevatten display en rich media specificaties. IAB nederland heeft ervoor gekozen om in dit document de meest voorkomende en door elke bij IAB aangesloten exploitant ondersteunde advertentie posities te benoemen.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.