10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 38

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

In deze blog heb ik 10 van de meest interessante onderzoeken van afgelopen week voor je op een rijtje gezet. Deze week onder andere een update van e-mailmarketing statistieken, een erg mooi rapport van Google over het multi-screen gebruik en onderzoek van Deloitte dat enkele mythes over TV consumptie onderuit haalt.

What's happening online: Hoe gebruiken Nederlanders mobiel, social media en e-commerce?

Op een tablet of telefoon online websites bekijken, het lijkt erg simpel, maar het gebruik van mobiele websites levert regelmatig problemen op en deze zijn niet zonder gevolgen. Dit blijkt uit het jaarlijkse ‘What’s happening online’ onderzoek van onderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel (N=1.053). Wanneer de mobiele site niet naar behoren werkt, zegt een kwart van de gebruikers de website niet meer te bezoeken en 14% geeft zelfs aan direct de website van de concurrent te bezoeken. Smartphones zijn nog weinig in trek voor online winkelen, de tablet daarintegen wel. Social media hebben nog weinig invloed op de aankopen van de online consument.

Lees verder

E-mailmarketingstatistieken: de halfjaar-update

Qua e-mailstatistieken zijn er internationaal twee authoriteiten: MailerMailer en Epsilon. Die laatste heeft onlangs de cijfers over afgelopen jaar gepubliceerd. Hieruit blijkt dat gemiddelde open rate naar het laagste punt in 4 jaar is gezakt: 10,8%. Ook het doorklikratio nam in de tweede helft van 2011 af (2,5%) ten opzichte van het jaar ervoor (2,9%). In het eerste half jaar nam de CTR juist toe tot 3,5%. In 2010 was dit nog 3,2%.

Lees verder

Mobile First: cijfers over smartphonegebruik in Nederland

Deze week vond in Amsterdam het eerste Mobile First-event plaats. Tijdens dit nieuwe event deelden o.a. TNS NIPO en Wakoopa interessante cijfers over het gebruik van mobiele apparaten in Nederland. Zo blijkt uit cijfers van het Mobile360-onderzoek dat Nederlanders qua adoptie van smartphones en tablets voorlopen op de rest van Europa. 

Lees verder

Google+ handleiding voor zakelijke gebruikers

Tegenwoordig heeft het gros van de bedrijven een Facebook en/of Twitter pagina, maar Google+ lijkt nog een beetje achterwege te blijven. Veel bedrijven hebben nog geen vertrouwen in Google+ of ze weten niet wat ze ermee aan moeten. Hoe moet je dan aan de slag moet met Google+? Dat is waar deze handleiding in voorziet.

Lees verder

What's next for the iPhone?

iPhone gebruikers maken nu eenderde op van al het Amerikaanse smartphoneverkeer van gebruikers van 13 jaar en ouder, zo blijkt uit cijfers van comScore.

Lees verder

The Millennial Report: Het koopgedrag van Generatie Y

Dit onderzoek biedt inzicht in het koopgedrag van de Generatie Y, de zogenaamde Millennials. Het rapport geeft ook handvatten om beter te communiceren met deze groep in de leeftijd van 18 tot 29 jaar. Het onderzoek is uitgevoerd aan het Los Angeles Fashion Institute of Design and Merchandising onder een panel van jongeren en vertegenwoordigers van retailers en merkleveranciers. Het onderzoek toont aan dat jongeren graag in contact treden met retailers, maar wel onder hun eigen voorwaarden.

Lees verder

The New Multi-screen World

Smartphones, tablets, laptops en wat er allemaal niet na komt. Het aantal schermen groeit hard en de mediaconsumptie vindt zodoende via veel kanalen plaats. Desalniettemin is het voor marketeers zaak om daar te zijn waar de consument is. Een multiplatform aanwezigheid is echter niet zo simpel. Je hebt inzicht nodig in hoe de devices worden gebruikt en hoe ze elkaar aanvullen. Dat is waar dit onderzoek van Google en Sterling Brands in voorziet. 

Lees verder

The Rise of the Connected Viewer

Multitasken in de woonkamer rukt verder op, zo blijkt uit dit onderzoek (N=2.2540. Ruim de helft van de Amerikanen met een mobiele telefoon heeft recent zijn telefoon gebruikt tijdens het tv-kijken (het zij als afleiding, als interactiemiddel, of uit betrokkenheid). Afleiding (38 procent), kijken of informatie die respondenten via de televisie tot zich kregen klopte (22 procent) en stemmen (6 procent) zijn een greep van de second screen activiteiten. 

Lees verder

Grip op reclame

Bij consumenten bestaat onduidelijkheid wat hun rechten zijn bij het toesturen van reclame of het doen van aanbiedingen door bedrijven. Om de consument hier meer inzicht in te geven, is het gratis handboek ‘Grip op reclame’ gepubliceerd, waarin wordt uitgelegd hoe consumenten zelf kunnen regelen of en op welke manier zij reclame ontvangen. “Mensen hebben logischerwijs niet alle reclameregels op hun netvlies. Zij willen weten of een bedrijf hun reclame mag toesturen en hoe zij kunnen regelen dat dit stopt als zij hier geen prijs op stellen. Het handboek geeft voor alle communicatiekanalen aan hoe men dit kan doen”, aldus DDMA voorzitter Henry Meijdam.

Lees verder

Onderzoek Deloitte: TV passé? Dacht het niet…

De Nederlandse consument kijkt meer tv dan ooit en bijna de helft van de Nederlanders kan zich geen leven voorstellen zonder televisie. De komst van internet tv, tablets en smartphones zal uiteindelijk de tv-consumptie en business modellen sterk doen veranderen maar niet doen verdwijnen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat Deloitte, samen met Intomart GfK en SPOT, uitvoerde en dat de impact van nieuwe technologieën op het kijkgedrag van Nederlanders in kaart brengt. Een zeer mooie kijk in de mediaconsumptie van de Nederlandse consument.

Lees verder


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.