The Rise of the Connected Viewer

Multitasken in de woonkamer rukt verder op, zo blijkt uit dit onderzoek (N=2.2540. Ruim de helft van de Amerikanen met een mobiele telefoon heeft recent zijn telefoon gebruikt tijdens het tv-kijken (het zij als afleiding, als interactiemiddel, of uit betrokkenheid). Afleiding (38 procent), kijken of informatie die respondenten via de televisie tot zich kregen klopte (22 procent) en stemmen (6 procent) zijn een greep van de second screen activiteiten. 

Jongeren zijn het meest connected tijdens het TV kijken: 81 procent van de 18- tot 24-jarigen is actief met een ander device tijdens het TV kijken. De percentages nemen af naarmate de leeftijd van de tv-kijkende mobiele telefoonbezitter toeneemt. De percentages liggen tussen 28 (voor jongeren tot 24 jaar) en 1 procent (voor 65-plussers) wanneer wordt gekeken in hoeverre mensen kijken wat anderen online te melden hebben. Voor het bezoeken van een op tv genoemde website daalt het percentage van 32 naar 3 procent, naargelang de leeftijd stijgt. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.