A new breed of media?

Report on TV myths & truths

De Nederlandse consument kijkt meer tv dan ooit en bijna de helft van de Nederlanders kan zich geen leven voorstellen zonder televisie. De komst van internet tv, tablets en smartphones zal uiteindelijk de tv-consumptie en business modellen sterk doen veranderen maar niet doen verdwijnen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat Deloitte, samen met Intomart GfK en SPOT, uitvoerde en dat de impact van nieuwe technologieën op het kijkgedrag van Nederlanders in kaart brengt. Een zeer mooie kijk in de mediaconsumptie van de Nederlandse consument.

Ondanks de sterke opkomst van bijvoorbeeld tablets geeft 96 procent van de respondenten aan nog steeds voorkeur te hebben voor live televisiekijken op de traditionele wijze. Slechts 4 procent prefereert live televisiekijken op zijn of haar smartphone, tablet of laptop boven de traditionele televisie. Voor een samenvatting kun je ook de blog op Marketingfacts lezen.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.