10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 3 2012

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer een selectie van 10 onderzoeken op een rijtje gezet. Net als voorgaande jaren heeft Pingdom weer mooie statistieken verzameld over het internet anno 2012. Daarnaast heb ik de resultaten van het eerste onderzoek van het Online Marketing Panel over online branding geblogd.

Online advertising: branding blijft achter bij performance

Online advertising is de afgelopen 10 jaar van 100 miljoen naar één miljard euro omzet gegroeid. Toch wordt deze jaarlijkse groei bedreigd door een toenemende kloof tussen adverteerders en digitale publishers. Dit is met name zichtbaar als we kijken naar de rol die online advertising kan spelen voor branding. Die bestedingen blijven namelijk ver achter. Reden genoeg om dit voor te leggen aan de marketeers van het Online Marketing Panel. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat 
er eenduidigheid moet komen voor van het meten van de effectiviteit van branding, maar ook het kennisniveau moet aanzienlijk omhoog. 

Meer kennis krijgen we alleen door samen te werken. Draag je steentje bij en word lid van het Online Marketing Panel en denk mee in de onderwerpen die we willen onderzoeken.

Lees verder

Kwaliteitsaudit displaynetwerken in Nederland

‘Tijd is geld‘. Zeker. En van toepassing binnen de digitale media-business. Hele industrieën en branches leven inmiddels op exposure. Vooral in sectoren als telecom, verzekeringen en utilities geldt dat zichtbaarheid tijdens de individuele journeys van consumenten belangrijke KPI’s zijn geworden. Een hoge share of voice onder de doelgroep tijdens de fase van interesse, evaluatie en overweging, resulteert (naar waarschijnlijkheid) in een hoger percentage van de nieuw af te sluiten abonnementen, lidmaatschappen of contracten. Kortom, tijd - in de ogen van de consumenten - geeft kracht aan de uiteindelijke verkoopresultaten.

Lees verder

Waar staan we met klantenanalyse in 2012?

Ik weet het. We zijn al ruim twee weken in 2013, maar ik wil jullie toch nog even mee terug nemen naar 2012. Meer specifiek naar een onderzoek van Forrester naar de stand van zaken met betrekking tot klantenanalyse dat zij afgelopen jaar uitgevoerd hebben. Gezien de groeiende aandacht voor Big Data wordt ook de druk groter om de mogelijkheden van de klantdata beter te benutten en zo betekenisvolle beslissingen te kunnen nemen, gebaseerd op analytische inzichten.

Lees verder

Dialoogmarketing in 2013, what’s it like?

De DDMA heeft vandaag de ‘DM Barometer - Special: De marketeer in 2013’ gepubliceerd, samen met NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing. In het onderzoek vraagt het de Nederlandse marketeer naar hun verwachtingen van 2013 voor het vakgebied dialoogmarketing in 2013. Het zal geen verassing zijn dat social media de grooste kans zijn voor dialoogmarketing. Ook gericht content staat hoog op de agenda. Vanuit data wil de Nederlandse marketeer met name meer inspelen op klantbehoefte / klantenkennis.

Lees verder

Internet 2012 in cijfers

Net als vorig jaar en de jaren daarvoor heeft Pingdom ook dit jaar weer een indrukwekkend lijstje met statistieken over het web anno 2012 gepubliceerd op haar blog. In deze blog vind je cijfers over het gebruik van het internet, e-mail, websites, domeinnamen, social media, mobiel, webbrowsers, search, video en foto's. De cijfers van Pingdom zijn aangevuld met Nederlandse cijfers.

Lees verder

Telecom, Media en Technologie voorspellingen van 2013

In 2013 zal de opkomst van apps en televisie via internet de positie van bestaande spelers in de telecom- en mediabranche niet bedreigen maar juist versterken en blijven traditionele tv’s en pc’s stand houden naast tablets en smartphones. Dit zijn slechts enkele voorspellingen uit de TMT Predictions 2013. Met dit jaarlijks initiatief geeft Deloitte haar toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de wereldwijde technologie-, media- en telecombranche (TMT).

Lees verder

Kijkcijfers 2012

De Nederlander keek in 2012 gemiddeld per dag 196 minuten televisie (3 uur en 16 minuten). In 2011 was dit 191 minuten (3 uur en 11 minuten). Een groei van 2,5%. Deze groei wordt met name veroorzaakt door het kijken naar sportevenementen (WK schaatsen Allround, EK Voetbal, Olympische Spelen) en slecht weer in de aprilmaand. Dat blijkt uit dit jaaroverzicht van Stichting Kijkonderzoek. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag stijgt van 2,9% (2011) naar 3,2% van de totale kijktijd.

Lees verder

Mobile Phone Video Diaries

Mobiele video biedt mobiele telefoongebruikers de kans om echte interactie met andere mensen te hebben. Van de mobiele tefoongebruikers spendeert 66% 1 uur per week aan het kijken van video. Deze groep kijkt langer video dan dat ze e-mail gebruiken. Muziek, trailers en tutorials zijn het meest populair. 92% deelt mobiel video's met hun sociale netwerk. Dit onderzoek van IAB VS neemt het video gebruik van telefoongebruikers onder de loep.

Lees verder

Mobile Traffic and Market Report

Dit rapport is een uitgebreide analyse van het wereldwijde mobiele dataverkeer en bevat verkeersdata, marktdata en een analyse. Nu steeds meer communicatie via mobiele apparaten verloopt zien we dat video, clouddiensten en machine-to-machine communicatie het wereldwijde dataverkeer stuwen. Ook meer betaalbare smartphones, en in het algemeen de adoptie van smartphones hebben hierop hun effect. Het aantal mobiele verbindingen (zonder M2M) zal groeien tot 9 miljard in 2017. Van die 9 miljard zullen 5 miljard breedbandverbindingen zijn.

Lees verder

Email Market, 2012-2016

Dit rapport is een analyse van de wereldwijde e-mailmarkt in 2012. Daarnaast schetst het de potentiële groei gedurende de komende vier jaar. Het bevat verder gedetaileerde trends, marktaandelen, marktgroottes, voorspellingen en een analyse van de belangrijkste e-mailvendors en cloud e-mailprodivers.

Lees verder

Afbeelding: Ed Yourdon (cc)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.