Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Reviews

gerelateerde topics

  • klanttevredenheid
  • bloggen
  • klantfeedback
  • klantervaring
  • customer experience

reviews experts


  • Aantal blogs: 5
  • Chris van Dongen
    Aantal blogs: 5
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Linkbuilding zonder links

    Linkbuilding zonder links

    Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is echt een ding: linkbuilding zonder links te bouwen. Google kijkt al jaren verder dan alleen links en linkjuice. Vooral de laatste jaren is het niet meer keihard 'linkbuilden', maar kijkt de zoekmachine naar hoe belangrijk een website is. Hoe bouw je nou (off-page) autoriteit, zonder dat hierbij links aan te pas komen? Er zijn diverse manieren die je waarschijnlijk al kent, maar waarvan je er nooit bij hebt stilgestaan dat ze een vernieuwde vorm van linkbuilding, of nee, autoriteit bouwen zijn.

    Lees verder »
    • Pim Broekstra (Sam Online Marketing)
    • 16 januari 2020
    • Search
      • 12782
      • 10
  • Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt

    Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt

    Ondernemers in de e-commerce zullen misschien wel eens moedeloos kijken naar de andere kant van de oceaan. Daar lijkt één partij de online retailmarkt te domineren. Amazon verkoopt alles, aan iedereen, en lijkt dat beter en sneller te doen dan wie dan ook. Toch is ook dit bedrijf niet onfeilbaar.

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 16 augustus 2019
    • E-business Customer experience Brand design Search Data analytics E-commerce
      • 8456
      • 2
  • De wereld achter de (positieve) review

    De wereld achter de (positieve) review

    Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.

    Lees verder »
    • Luuk Noordhoff (ReferMedia)
    • 11 april 2019
    • E-business Customer experience
      • 13708
      • 0
  • Waarom sjoemelen met online reviews een slecht idee is

    Waarom sjoemelen met online reviews een slecht idee is

    Het is de Consumentenbond gelukt om enkele online reviews van bedrijven te manipuleren. De belangenvereniging slaagde erin om een aantal nepreviews te plaatsen over niet-bestaande bedrijven. Een fake-review kan er wel eens doorheen glippen, maar reviewsites worden steeds beter in het opsporen van fraude. En belangrijker nog: consumenten prikken er vaak doorheen.

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 13 maart 2019
    • Contentmarketing Customer experience
      • 10044
      • 0
  • Waarom consumenten negatieve reviews schrijven en wat ze verwachten

    Waarom consumenten negatieve reviews schrijven en wat ze verwachten

    In een wereld waarin viral marketing en social influence centraal staan, hebben online reviews de kracht gekregen om het midden- en kleinbedrijf te maken of te breken. Maar het is niet alleen het MKB dat op zijn tellen moet passen. Reviews maken zo’n belangrijk deel uit van het aankoopproces voor veel consumenten dat zelfs tech-giganten als Apple er niet meer onderuit komen om te reageren op kritiek. Wat drijft ons om negatieve reviews online te zetten en wat hopen we te bereiken door bij te dragen aan publieke discussies over een merk of product?

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 19 november 2018
    • Customer experience
      • 20774
      • 0
  • Zo word je een autoriteit

    Zo word je een autoriteit

    Uit onderzoek blijkt dat als je een financiële beslissing maakt, je hersenen volop aan het werk zijn. Maar zodra je hulp krijgt van bijvoorbeeld een econoom, valt alle hersenactiviteit onmiddellijk weg. Je houdt gewoon op met zelf nadenken. Het volgen van autoriteiten zit dan ook diep in ons systeem geworteld. Geen PhD op zak en de bestsellerlijst nog niet gehaald? Nergens voor nodig. Iedereen kan een autoriteit worden.

    Lees verder »
    • Bas Wouters, CMCT (Persuasion.nl)
    • 16 augustus 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 12432
      • 0
  • Online reviews winnen aan invloed in B2B-inkoopproces

    Online reviews winnen aan invloed in B2B-inkoopproces

    Reviews zijn niet meer weg te denken bij B2C. Maar ook in B2B worden klantreviews steeds belangrijker. Terwijl B2B-inkopers voorheen interne bronnen raadpleegden – de scorekaarten van verkopers – worden nu steeds meer externe bronnen – zoals klantreviews – gebruikt. Waar baseren B2B-inkopers hun keuzes op? En kunnen B2B-verkopers deze keuze beïnvloeden?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 2 augustus 2018
    • Social media Contentmarketing E-commerce
      • 27366
      • 0
  • Zo trek je twijfelende online klanten over de streep

    Zo trek je twijfelende online klanten over de streep

    In een wereld vol keuzemogelijkheden is het logisch dat consumenten twijfelen tijdens het online shoppen. Besluiteloosheid leidt ertoe dat mensen overmatig onderzoek doen naar merken en ze uitvoerig met elkaar vergelijken, voordat ze uiteindelijk tot een aankoop overgaan. Dit zorgt ervoor dat bedrijven constant het onderste uit de kan moeten halen om het vertrouwen van de consument te winnen en te behouden.

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 8 juni 2018
    • Customer experience
      • 14326
      • 0
  • Eén ster uit vijf? Tel je zegening!

    Eén ster uit vijf? Tel je zegening!

    We gaan er vanuit dat extreem positieve of negatieve reviews over een product of service, de meeste overtuigingskracht hebben. Het lijkt logisch dat een vijf-sterrenreview er eerder voor zal zorgen dat een consument een product koopt, dan een vier-sterrenreview. Net als dat een één-sterreview een consument er vaker van zal weerhouden een product aan te schaffen dan een twee-sterrenreview. Maar klopt dit wel?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 31 mei 2018
    • Advertising E-commerce
      • 14394
      • 2
  • Welk belang heeft social proof voor marketing?

    Welk belang heeft social proof voor marketing?

    ‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij social media staan bedrijven altijd ‘aan’ en is feedback van klanten altijd aanwezig. Hoe kun je als marketeer optimaal profiteren van social proof? 

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 19 februari 2018
    • Social media Contentmarketing E-commerce
      • 33424
      • 1
  • Google Facts: over video’s, reviews en page-speed

    Google Facts: over video’s, reviews en page-speed

    Waar in december Google behoorlijk de boel op stelten zette, is het in januari even rustiger. Niettemin zijn er toch een paar belangrijke features die in januari zijn aangepast, verdwenen of juist toegevoegd. Zo heeft bijna iedereen inmiddels de beschikking over de nieuwe Search Console en kun je nu Salesforce Sales Cloud koppelen aan Analytics 360. Hoog tijd voor een nieuwe overzicht van ontwikkelingen bij Google.

    Lees verder »
    • Annelies Verhelst (beschikbaar)
    • 5 februari 2018
    • Advertising Search E-commerce Innovatie
      • 16438
      • 3
  • Hoe zet je loyale klanten aan tot online word of mouth?

    Hoe zet je loyale klanten aan tot online word of mouth?

    We denken vaak dat merktrouw hand in hand gaat met (positieve) word of mouth (WOM). Uit ons onderzoek, over fast moving consumer goods (FMCG), blijkt dat loyale klanten vooral offline, in gesprekken van persoon tot persoon, over hun favoriete merk praten (persoonlijke WOM), terwijl dat online veel minder of helemaal niet gebeurt (elektronische WOM, eWOM). Maar geen nood! Want we weten nu ook hoe je loyale klanten in een online omgeving kunt motiveren om over te gaan tot WOM. Zo’n extra zetje is online nodig, maar offline niet.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 8 december 2017
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 18646
      • 1
  • Wat is de invloed van reviews op je SEO?

    Wat is de invloed van reviews op je SEO?

    Linkbuilding, met PageRank in het bijzonder, is al vanaf het begin der SEO-tijden aanwezig. In eerste instantie bedacht als een heel nobel algoritme, maar in de loop der jaren slachtoffer geworden van veelvuldig misbruik. Nu we de tijd van blind linkjuice pompen zo langzamerhand achter ons aan het laten zijn, is er een nieuw fenomeen aan de horizon aan het verschijnen, dat sterk aan invloed aan het winnen is. Wat is eigenlijk anno 2017 (bijna 2018) de invloed van online reviews op SEO?

    Lees verder »
    • Pim Broekstra (Sam Online Marketing)
    • 20 november 2017
    • Search
      • 39526
      • 7
  • Online reviews: waarom je voor een 4.2 moet gaan

    Online reviews: waarom je voor een 4.2 moet gaan

    Even op Iens of Yelp checken waar de lekkerste biefstuk van de stad te krijgen is, urenlang reviews over laptops op amazon.com lezen of op Google kijken welk bedrijf de beste witgoedservice heeft. Consumenten gaan continu online op zoek naar informatie over een product of service voordat ze een aankoop doen. Online reviews spelen daarom een belangrijke rol voor retailers, dienstverleners en merken. In de strijd om marktaandelen zoeken bedrijven naar manieren om zoveel mogelijk positieve reviews te krijgen om deze vervolgens effectief in te kunnen zetten. Hierbij wordt er vaak van uitgegaan dat perfecte reviews – dus, bijvoorbeeld, gemiddeld 5 sterren op amazon.com – tot de meeste sales leiden.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 20 juli 2017
    • E-commerce
      • 23973
      • 2
  • Wat we kunnen leren van Dirty Dancing

    Wat we kunnen leren van Dirty Dancing

    Vanavond kunnen we weer zwijmelen bij het verhaal van Patrick Swayze en Jennifer Grey. Wat veel mensen niet weten is dat Dirty Dancing destijds voor een schijntje gefilmd is en dat er amper budget was voor marketing. Dankzij mond-tot-mond reclame groeide de film uit tot een gigantische hit. De moves van Baby en Johnny werden overal na gedanst, er verscheen een sequel, een remake en een musicalversie. En dat terwijl de meeste filmcritici niet enthousiast waren en maar weinig mensen geloofden in de film. 

    Lees verder »
    • Sander Dullaart (Member Get Member Company)
    • 12 juli 2017
    • Advertising
      • 14291
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you