Zoekmachine Marketing in 2005

30 december 2005, 12:13

2005 was een interessant jaar wat betreft zoekmachine marketing. Zo hadden we bijvoorbeeld de lancering van MSN Search, de voorzichtige opkomst van Personalised Search, Pay-per-Call advertising (Y & G), Booksearch (G & M) en natuurlijk de Maps (Y, G & M). Er was soms zo veel zoekmachine nieuws dat het haast niet meer bij te houden was. (Al hebben we ons best gedaan)

Gelukkig heeft Danny Sullivan al het belangrijke zoekmachine nieuws van 2005 voor ons op een rijtje gezet. Zie: The Top Search Industry Stories of the Year.

Bij een terugblik hoort natuurlijk ook een blik vooruit. John Battelle, de schrijver van het boek ‘The search’ (tip) zit al een aantal jaar vrij goed met zijn voorspellingen en heeft ze ook voor 2006 op een rijtje gezet.

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief