Zes KPI’s die élke marketeer in de gaten houdt
... of in ieder geval zes metrics die door véél marketeers in de gaten worden gehouden.
Een mens kan zich verliezen in het staren naar tabellen en metertjes. Met zoveel key performance indicators (KPI’s) om uit te kiezen, kán de vraag ook opdoemen op welke marketeers zich moeten concentreren. Daar valt op zich ook niet zo héél veel over te zeggen, want zeer afhankelijk van categorie, product, segmenten enzo, maar marketing-dashboardbouwer Hurree kan er wel iets over roepen op basis van… wel… de dashboards die ze bouwen natuurlijk. Leverde een vermakelijke Infographic op die het eind juni publiceerde.
Hurree keek met name naar zes KPI’s die waardevolle en bruikbare inzichten bieden: klantacquisitiekosten, klantretentiepercentage, MQL-naar-SQL-conversieratio, rendement op investering – ROI, site traffic en levenslange klantwaarde. De graphic licht ook nog toe wat elke KPI precies laat zien, hoe die wordt berekend en waarom het belangrijk is voor marketeers.