Word jij de nieuwe RSS-spam koning?
Nu mijn zoekmachine een tijdje draait krijgen feedowners de resultaatcriteria steeds beter onder contole. Leuk natuurlijk, maar het moet niet uit de hand lopen. Met een relatief bescheiden database van 750 Nederlandse feeds valt dat ook wel mee. Maar hoe moet dat als er straks honderden feeds bijkomen?
Beproefde trucs van slimmeriken op Feeder zijn:
- de feedtitle beginnen met een spatie of leesteken (.)
- de itemtijd in de toekomst leggen (het jaar 2010 bijvoorbeeld)
- hetzelfde item in meerdere feeds opnemen
- het publicatietijdstip van hetzelfde item telkens met een uur ophogen
- zoekresultaten als items in een feed plaatsen (Xsearch.nl)
Zo kwam er al weken een wit albasten scheepje voorbij, ontvreemd uit een kerk. De site Religieus Erfgoed maakte er melding van, elk uur opnieuw, 24 uur per dag. Op zich wel geestig, alleen kost het me veel tijd om dit soort grappenmakerij zoveel mogelijk de kop in te drukken. Soms sla je meer vliegen ineens, door bijvoorbeeld items met futuristische itemtijdstippen automatisch onderaan de resultaatlijst te plaatsen.
Hoe gaat dat bij Feedo, Nieuwstijger, Bommie en rssfeeds.nl?
Test je kennis en doe mee: wiens feed staat a.s. zondag 6 november om 11.00 uur ‘s ochtends op de (gemiddeld) hoogste plek in deze vijf zoekmachines? Het zoekwoord waar ik op ga zoeken is ‘bereboot’. De winnaar wordt daarna snel bekendgemaakt. Succes!
@Kjeld
Inderdaad, Feeder mag ook meedoen. 🙂
Karel hoe ga je eigelijk om met advertenties in een feed?
@Boudewijn
Wat een uitgebreid verhaal, dank daarvoor! Zelf heb ik er weer wat punten in gevonden die ik meteen kan gebruiken.
We hebben een winnaar in de Bereboot-wedstrijd. Pentdego.com mag zich met recht rss-spammer van november noemen. Van harte Ed, je tien extra pageviews zijn onderweg!
Met een beetje mazzel kom ik dan vadaag uit op 13 pageviews..
Nou karel ik kan je verklappen dat ik die tien extra pageviews niet gehaald heb…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!