Winkelketen 7-eleven organiseert de eerste real-time spelshow op Facebook

3 juni 2011, 05:08

Bedrijven zoeken steeds naar nieuwe manieren om te connecteren met hun klanten. Facebook is ondertussen zo populair dat de sociale netwerk site de plaats bij uitstek is om online de dialoog aan te gaan met consumenten. In Malesië lanceerde Retail winkelketen 7-eleven recent een real-time spelprogramma. Het programma wordt uitgezonden op de fanpage van het merk. Het concept is vergelijkbaar met het beroemde TV-format ‘de juiste prijs’. Twee keer per week wordt er op vooraf aangekondigde momenten een show uitgezonden.

Het concept is eenvoudig: tijdens de eerste ronde van de show kan elke kijker meespelen. Het doel is de prijs te raden van alle goederen die in een winkelmandje liggen. De 10 spelers die er het dichtste bij zitten, worden uitgenodigd naar de volgende ronde. Daarna gaan deze spelers nog door een aantal gelijkaardige rondes om uiteindelijk tot een winnaar te komen. De prijzen variëren van digitale camera’s tot iPad’s en aankoopbonnen voor de supermarkt.

Deze campagne is een slimme manier om de markt te tonen dat je effectief lage prijzen hanteert. Doordat het op zo’n interactieve manier is, blijft de kern van de boodschap allicht ook goed hangen bij de deelnemers. Door deze wedstrijd zijn er bovendien veel mensen die het merk 7-eleven ‘liken’, wat een aardig extra voordeel is. Bij het begin van de spelshow hadden ze zo’n 10.000 fans, na een week is dit reeds gestegen naar meer dan 25.000.

Steven Van Belleghem
Global CX Thought Leader bij stevenvanbelleghem.com

Steven Van Belleghem is a global thought leader in the field of Customer Experience. His passion is spreading ideas about the future of customer experience. Steven believes in the combination of common sense, new technologies, an empathic human touch, playing the long-term game and taking your social responsibility to win the hearts and business of customers over and over again. Steven is the author of multiple international bestselling books including ‘The Conversation Manager’, ‘When Digital Becomes Human’, ‘Customers the Day after Tomorrow’, ‘The Offer You Can’t Refuse’ and a technology thriller called Eternal.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Rob

    leuk concept, niet origineel maar blijkbaar hoeft dat niet om een succes te hebben 🙂


    3 juni 2011 om 05:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!