Wees goed voorbereid met de Inhaakkalender 2017

15 december 2016, 14:00

Daar is ‘ie weer: de Buzzcapture Inhaakkalender. Door deze kalender te gebruiken, weet je als marketeer al ver van tevoren wat er gaat spelen en wanneer je als merk slim op de actualiteit kunt inspelen. In veel gevallen is de actualiteit van 2017 namelijk nu al bekend en daarom kun je ook nu alvast nadenken de dagen van 2017 waarop je wilt inhaken. Zo voorkom je verrassingen!

Inhaakkalender 2017: veel actualiteiten staan al vast

In de perfecte wereld ben je als communicatie-, socialmedia- of corporate-communicatiemanager in het bezit van een contentkalender waarin is opgenomen welke berichten je per kanaal gaat publiceren over een langere periode. Hierdoor kun je vooruit werken en wordt de kwaliteit van een bericht waarschijnlijk verhoogd. Als je een dergelijke planning maakt, is het belangrijk in te spelen op wat belangrijk is voor je klanten, fans en volgers.

Zo weet je nu al dat maandag 16 januari de grootste pechdag van het jaar zou moeten zijn: Blue Monday. Als merk kun je die dag je volgers een hart onder de riem steken.

En je weet uiteraard ook vooraf dat maandag 3 juli Nederland voor de tv zit voor de start van Wimbledon en feestvierders vanuit de hele wereld op 21 juli samen komen voor Tomorrowland.

Net als de afgelopen jaren hebben wij vanuit Buzzcapture de belangrijkste momenten van 2016 alvast voor je op een rijtje gezet.

Inhaakkalender? Issuekalender!

Waar veel organisaties de inhaakkalender zullen gebruiken om in te haken op actualiteiten die al vast staan, laten slimme communicatieprofessionals zich niet verrassen en gebruiken de kalender (ook) als issuekalender. Bepaalde dagen die vaststaan, maken vooraf discussies los die invloed kunnen hebben op de reputatie.

We kennen bijvoorbeeld allemaal de standaarddagen als Koningsdag en Kerst, maar ook dagen als World Meat Free Day (24 juni) staan vermeld in de kalender. Dagen als deze zijn in het leven geroepen om discussie op te wekken – discussie die kan gaan leven en zelfs de voorpagina’s van kranten of de late night talkshows kan bereiken.

Wees daarom voorbereid in het geval dat deze dagen mogelijk invloed kunnen hebben op jouw reputatie of die van jouw branche.

Laat je dus niet verrassen en hang deze kalender naast je aan de muur. Downloaden in A3-grootte (pdf) doe je hier of door op onderstaande afbeelding te klikken.

Kevin Lamers
Head of Content bij Buzzcapture

Als Head of Content bij Buzzcapture is Kevin Lamers verantwoordelijk voor alle externe uitingen van Buzzcapture. Voorheen was Lamers verantwoordelijk voor dataonderzoek en analyses aan klanten in diverse sectoren zoals de farma-industrie, grotere entertainment klanten en media-industrie. Hij gelooft dat data-analyse een fundamenteel onderdeel zou moeten zijn binnen elke organisatie. Zowel op branding als product-niveau.

Categorie
Tags

3 Reacties

    bramkoster

    @Glenn: bij mij werkt ‘ie gewoon. Heb je mss een adblocker aan staan? Kan zijn dat ‘ie daardoor niet goed laadt, misschien?


    27 december 2016 om 14:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!