Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Stakeholders in verwarring over botsende identiteiten

Transparantie over zowel de ideologisch gedreven missie als over de utilitaire activiteiten helpt stakeholders om de organisatie beter te begrijpen.

Controverse heeft het allemaal

Bij Sanquin komt een aantal belangrijke nieuwsfactoren samen. Het is journalistiek interessant als er iets wankelt bij zo’n belangrijke organisatie.

De purpose van de koopman. En van de dominee

De Russische invasie van de Oekraïne in februari 2022 dwingt niet alleen talloze landen maar ook bedrijven stelling te nemen.…

Purpose of Pegels?

'Terwijl de koopman en de dominee in de marketeer boeiende gesprekken voeren, keert de wal het schip'Steeds meer bedrijven maken…

De rituele reputatiedans rondom Rituals

'Over naar de orde van de dag zou je zeggen, maar de maatschappij is agressiever geworden'Sla op een willekeurige dag…

Integer leiderschap: het juiste doen als niemand kijkt

Integriteit staat niet gelijk aan reputatie of de creatie van financiële marktwaarde. Nee, het is gestoeld op respect en begrip…

Merken in maatschappelijke discussie

Sommige bedrijven willen hardop meepraten op sociale media, andere worden ongewenst middelpunt van maatschappelijke polemiekMaatschappelijke discussies waarin publieke waarden met elkaar botsen,…

Jonge klant wenst webshop met idealen

Onderzoek wijst uit dat klanten verwachten dat webwinkels stelling nemen in het maatschappelijk debatVraag consumenten eens om een voorbeeld te…

Online merkbescherming, ook (of juist) voor de mkb-marketeer

Online merkbescherming mag voor veel grotere organisaties dan al een standaard aandachtspunt in de marketingstrategie zijn, bij veel mkb-ondernemers staat…

Reputatie komt te voet en gaat te voet

Shell en Buckler hebben weinig met elkaar gemeenEr verschenen de afgelopen weken verschillende reputatielijstjes waaronder de MT500 editie 2020 met…

(Podcast) Betteke van Ruler: ‘Reputatie is geen kwestie van optellen’

Onder druk wordt alles vloeibaar, ook als het gaat om de reputatie en het succes van organisaties. “Het maatschappelijk humeur…

Tien tips om aan een goede reputatie te werken

Een goede reputatie is niet te koop, maar is ontzettend belangrijkWerken aan je reputatie is iets waar je doorlopend mee…