Verwachtingen verkopen WebTV naar beneden bijgesteld

Verwachtingen verkopen WebTV naar beneden bijgesteld

In de toekomst kan alles een display zijn. Zo ver zijn we echter nog lang niet. Voorlopig blijft het nog bij het voorzichtig doorontwikkelen van connected cars of smart wearables en displays in spiegels en ramen. Dichter bij huis is de connected TV. Het was al weer een flinkte tijden geleden sinds ik voor het laatst wat cijfers had gezien. Daarom klopte ik afgelopen week aan bij GfK aan voor een update van de (verwachte) verkopen van WebTV's.

(Verwachte) verkopen WebTV's

GfK verwacht dat er dit jaar bijna 1,5 miljoen televisies zullen worden verkocht. Drie kwart van die toestellen zijn Connected TV's. Afgelopen jaar was die verhouding nog ongeveer gelijk.

Als we de cijfers vergelijken met de vorige zien we dat de verwachte verkopen naar beneden zijn bijgesteld. Wel is het aandeel van met internet verbonden TV's hoger. 

 

GfK onderschrijft het feit dat de tv markt sneller daalt qua aantal verkopen dan in 2011 gedacht werd. Dit wordt o.a. geweten aan de economische tegenwind. Ook de val van 3D TV zal hier ongetwijfeld mee te maken hebben. Zowel Philips als Samsung geven aan dat de consumenten met name op zoek zijn naar features die vallen in onder het mom van WebTV's, zoals catch-up tv en video-on-demand, en hebben zodoende hun marketingstrategie hier op aangepast. Zie ook "It's official: 3D is dead":

Samsung: "Surprisingly (and thankfully), nobody has handed out any 3D glasses."

Sony: "This is way better than that time Sony made us watch a 3D video of Taylor Swift playing live in front of us."

 

Adoptie WebTV's

GfK verwacht dat dankzij de verkopen het adoptiecijfer dit jaar zal groeien tot 42%. 

 

In 2011 zagen deze cijfers er zo uit: 

 

Deze en meer cijfers kun je vinden in het Marketingfacts Stats Dashboard. Daar vind je de laatste cijfers & statistieken over online marketing, die continu worden bijgewerkt.

Afbeelding: LG (cc)


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.