Weblogs hebben schandaal nodig voor succes

7 december 2004, 09:05

Als we kijken naar succesvolle weblogs dan blijkt iedere keer weer dat ze een primeur hebben gehad rondom een sex- of politiek schandaal. Denk ook aan succesvolle Nederlandse weblogs als Geenstijl, Retecool of Georgina Verbaan. Aardig in dit verband is om het verhaal van Nick Denton te lezen:

Most of his nine blogs attract well over 100,000 unique users a day. Gawker traffic increased to 300,000 when it was the first to show a picture of B-list actress Tara Reid after she suffered a ‘wardrobe malfunction’ and exposed a nipple at a red-carpet event. When Paris Hilton revealed she wasn’t wearing underwear at the same event, the accompanying photo brought in 255,000 unique users. That’s about a million unique users visiting the site each month. Denton has a handful of full-time staff, no office and everyone else – up to 20 employees – works part-time. Some industry estimates have put his gross earnings at as much as $100,000 a month.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anders

    Niet helemaal mee eens. Fok! is ook begonnen als soortement weblog, en haalde zijn succes rond de Big Brother-hype. Bij het verder uitbouwen van het succes zijn schandalen of onthullingen vrij weinig aan de orde geweest.

    Ook Flabber – volgens eigen zeggen het grootste weblog van Nederland – staat in het geheel niet bekend als een schandaallog/rellog/oorlog.


    7 december 2004 om 09:18
    media

    Feit is dat weblogs een of meerdere ‘succesberichten’ nodig hebben om definitief door te breken bij een groter publiek. Je hebt gelijk dat dit niet noodzakelijkerwijs schandalen moeten zijn. Big Brother bij Fok! is daar een mooi voorbeeld van.

    Weet iemand eigenlijk waarom Flabber zo succesvol is?


    7 december 2004 om 17:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!