Weblog is krachtig verkoopinstrument

Weblog is krachtig verkoopinstrument

Met het bijhouden van een weblog kunnen bedrijven hun merk een eigen persoonlijkheid en imago geven. Daarmee wordt het merk een stuk aantrekkelijker voor kopers en zo levert de weblog een bijdrage aan de productverkoop. Bovendien kunnen weblogs op specifieke doelgroepen gericht zijn en met deze bezoekers een soort verbond van exclusiviteit sluiten zonder dat de bezoeker de achterliggende verkoopboodschap ziet.

Maar weinig bedrijven zijn zich bewust van de subtiele beinvloeding die van weblogs uit kan gaan. Volgens Jupiter Research gaat het gebruik van weblogs op den duur dezelfde kant op als dat van e-mail en worden weblogs een standaard marketinginstrument. De persoonlijke stem die uit weblogs naar voren komt, onderscheidt weblogs van e-mail. Weblogs zijn een vorm van `stealth marketing`, een tactiek met bijbedoelingen. De bezoeker weet echter waar de informatie die hij op een weblog ontvangt vandaan komt en zou zich dus bewust moeten zijn van de reclamemogelijkheden. Met weblogs kunnen bedrijven snel inspelen op wat de consument op enig moment bezighoudt en, niet onbelangrijk, weblogs zijn een goedkoop marketinginstrument.

Bron:
Marketing News

Via:
Nieuwsbrief Profnews


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.