Vrouw & Auto

22 februari 2006, 17:28

http://www.carp.nl/content/pages/i/actueel/nieuws_archief/nieuws_2006/21773_nieuws_week_6_2006.asp

Consultant voor de autobranche John Smits bezoekt voor zijn werk dagelijks verschillende autobedrijven in het land en het viel hem op dat de showrooms vrijwel uitsluitend worden bevolkt door mannen. Niet goed, dacht hij en startte daarom deze week de site www.autoverkoopster.nl met, volgens het persbericht, ‘korte praktische tips, samengesteld door diverse experts’. De eerste vraag die komt bovendrijven, is…. waarom? ‘Er zijn honderden mannelijke verkopers, terwijl slechts enkele tientallen vrouwen dit werk doen. Ik vind dat raar, omdat het zo’n leuke baan is, daarom ben ik de site begonnen. Ik heb geen commerciële belangen of iets dergelijks.’

De site is doorspekt met de meest obligate succesagenda-verkooptips gekopieerd uit introductieboekjes voor sales-beginnelingen. Neem: ‘Als je niet weet waar je heengaat, kom je nergens.’ Of: ‘Lang nadat de prijs is vergeten, wordt de kwaliteit nog herinnerd.’ Dat zijn geen tips speciaal voor vrouwen. Smits: ‘Verkooptips zijn eigenlijk hetzelfde voor mannen als voor vrouwen. Je moet de site dan ook zien als een praktische kennisbank voor verkopers. Alleen op het gebied van kleding zijn de adviezen speciaal gericht op dames.’

Die klikken we grif aan, waarop we ons kunnen vermaken met de onvergetelijke tip: ‘Vrouwen kunnen kiezen tussen rokken en broeken, tussen mantelpakken en meer casual combinaties. Make-up kan bescheiden of juist heel fleurig of uitdagend zijn.’ Dus…

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!