Voetbal als kompas voor bureaudirecteur Maarten Vazquez van Kemari Digital [Podcast]

25 februari 2022, 11:30

Een mooi succesverhaal. Maarten Vazquez is oprichter van het gloednieuwe bureau Kemari Digital. Zijn voor- én achternaam verraden het al, Maarten is half Nederlands, half Spaans. Maarten is vrij jong voor een bureaudirecteur (30), maar dat houdt hem niet tegen om ambitieus te werk te gaan. Hij was al de baas van het in Enschede bekende bureau Vazquez, maar het was tijd voor iets nieuws.

Creatieve hub in oude Land Rover garage

Met een uitgekiende strategie om de leukste medewerkers te werven heeft hij een oude Land Rover garage omgebouwd tot creatieve hub. Met zijn onvervalste Twentse tongval vertelt hij over de plannen die er nog liggen, waaronder expansie naar het buitenland.

Voetbal is de rode draad voor Maarten, of het nou gaat over de nieuwe bedrijfsnaam, de namen van zijn kantoorruimtes, de namen van zijn werknemers of het nieuwste sponsorship dat ze zijn aangegaan met een bekende voetbalclub. Ik heb nog nooit zoveel voetbaltermen bij elkaar gehoord.

B2b klanten krijgen frisse aanpak

De opdrachtgevers van Kemari Digital zijn b2b-klanten maar die krijgen allesbehalve een traditionele aanpak. Met inzetten van social media en meedenken over het aanbod van hun opdrachtgevers zorgen ze voor een nieuw elan in reclameland.

Shownotes

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief