Viral marketing campagne Axe

21 februari 2003, 17:43

Lever Faberg? maakt voor de promotie van zijn nieuwe geur Axe Pulse, gebruik van gepersonaliseerde ‘Icecards’ gemaakt door Icemedia.

Icecards zijn gratis visitekaartjes voorzien van reclame op de ene kant. De andere kant wordt door de aanvrager op de website van het merk gepersonaliseerd. De visitekaartjes worden vervolgens in een pakketje van 21 , gratis per post bij de aanvrager thuis bezorgd. Tot dusver niets nieuws. Wel nieuw is dat Icemedia de visitekaartjes voor Axe Pulse liet impregneren met het nieuwe geurtje. Door een beschermlaagje weg te krabben, komt de geur vrij. Volgens Bart van der Aa van Icemedia maakt de consument niet alleen reclame door het uitdelen van zijn visitekaartjes maar verspreidt hij ook nog eens de nieuwe Axe geur. Axe Pulse icecards kunnen besteld worden op op een speciale site pulseparty.nl.

Bron:

http://www.adfodirect.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Anne-Sophie

    nadat ik heb er eentje gekregen heb van een vriendin zou ik ook graag die adreskaartjes van axe pulse met geur ontvangen! Alleen weet ik niet waar ik deze moet aanvragen… zouden jullie me zo een pakje willen opsturen? want op pulseparty.nl vind ik dat niet!!

    Anne-Sophie De Koninck

    Ten Rodelaan 115

    9800 Deinze


    12 juni 2004 om 16:19
    Evert Jan

    Kom op Marco, kleine moeite


    12 juni 2004 om 21:06
    alexstil

    Helaas is deze actie met de icecards ql een paar maanden geleden afgelopen (was eentijdelijke actie) en kunnen er dus geen nieuwe kaartjes besteld worden. Dit ook aangezien het feest ook al geweest is. Zodra axe in de toekomst weer zo’n actie doet zal ik zorgen dat dit hier ook even bekend gemaakt wordt.


    14 juni 2004 om 05:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief