Viral Friday: Google Maps Street View

1 juni 2007, 04:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Google Maps Street View. Eergisteren maakte Google bekend, dat het een nieuwe functie heeft toegevoegd aan haar interactieve kaartendienst Maps, namelijk “Street View“. Ter promotie van de nieuwe dienst lanceerde Google een officiële How To video met Ryan Germick. Na 2 dagen is de viral video al 700.000 keer bekeken. Op plek 2, Škoda Fabia. Reclamebureau Fallon uit London liet voor een commercial voor de Tsjechische autobouwer Škoda de beste banketbakkers van het land opdraven, om de Škoda Fabia tot in detail na te maken van banket. Microsoft Surface maakt de top 3 deze week compleet. De nieuwste vinding van Microsoft is een tafel met aanraakscherm (met een 30-inch beeldscherm) en daaronder een Vista-pc met een 3 Ghz Pentium 4-processor met 2 GB RAM-geheugen. De aanschaf van de Microsoft Surface kost tussen de vijf- en tienduizend dollar.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bertjan

    De ‘meer’ linkt naar de viral friday van vorige week.

    Die van Skoda vind ik het best, eindelijk een viral die niet schokkend of iets dergelijks probeert te zijn.


    1 juni 2007 om 07:57
    lennert

    Hoi Paul,

    We zijn gisteren met een aantal mensen van kantoor Barcelona naar de Google Developers Day geweest in Madrid. Perfect georganiseerd en goede demonstraties en live verbindingen met de andere steden wereldwijd. Jammer dat Amsterdam dit jaar niet in het lijstje was opgenomen. Ik moest zelf mijn tijd verdelen tussen dit event en een 24 uurs netwerking event in Madrid, zie ook http://www.networkingactivo.com, met 270 collega internetondernemers waar ik op de Twinkle blog nog over ga berichten. Misschien een leuk idee voor in Nederland, al moet ik bekennen dat ik het vanacht om 4.00 voor gezien heb gehouden na 20 uur netwerken. Ik kom 5 juni voor het eerst sinds maanden weer naar Nederland voor DME, zie ik je daar?


    1 juni 2007 om 08:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!