Viral Friday week 7/2018: Olympisch succes Eurosport, Toyota, Subway, Intel en Jumbo

16 februari 2018, 15:18

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Subway, Toyota, Intel, Eurosport en Jumbo.

1. Subway: Make it What you Want

2.297 views

De herintroductie van Subway bevat geen verhaal over het ontstaan van het bedrijf zoals in een eerdere campagne. De enorm lange broodjes worden niet genoemd en woordvoerder Jared Fogle is nergens te bekennen. In plaats daarvan laat Subway in zijn nieuwste commercial, uitgezonden tijdens de Olympische Spelen, de verscheidenheid aan mensen en levensstijlen zien. Van buitenactiviteiten tot extreme sporten. Wat je smaak ook is, we hebben iets voor je, zegt Subway. Met meer dan 37 miljoen potentiële sandwich-variaties is er voor elk wat wils. Nu al goed voor meer dan tweeduizend views.

2. Toyota: Thin Ice

15.787 views

Zoals zoveel adverteerders graag inhaken op grote evenementen als de Olympische Spelen, doet ook Toyota dat met deze mooie commercial. Kunstschaatster Ashley Wagner laat haar kunsten zien met op de achtergrond een uitvoering van ‘Nothing Else Matters’ van Metallica. Ze heeft een moeilijke tijd achter de rug waarin ze zich terugvocht naar de Spelen. Beweging is vooruitgang en dat wil het automerk maar al te graag op deze manier uitbeelden. Ruim 15.000 weergaven in een week tijd.

3. Intel: Experience the Moment at the Olympic Winter Games

765.122 views

Intel staat voor technologie en dat liet het bedrijf duidelijk zien tijdens de openingsceremonie van de Olympische Winterspelen. Hierbij werd behoorlijk uitgepakt door het geven van een lichtshow met 1.218 drones. Indrukwekkend en zeker een video waard. Jammer dat deze video eigenlijk iets te bescheiden en te kort is. Ze hadden best meer mogen pronken.

Wat ons betreft is deze video iets te corporate zonder echte emotie. Wel meer dan 700.000 views. Ze hebben in ieder geval wel optimaal geprofiteerd van het moment.

4. Eurosport: Make it yours

7.470 views

Eurosport is dit jaar weer Home Of The Olympics en maakt met deze viral duidelijk dat hun ‘Olympisch thuis’ voor iedereen is. Of je nu in PyeongChang aanwezig bent, onder werktijd aan het kijken bent of gewoon rustig op je telefoon. In deze ‘making of’-video laat Eurosport zien hoe ze alles uit de kast hebben gehaald om dit samen-gevoel en de diversiteit in sport en mens in de commercial goed over te brengen. Het anthem is in ieder geval al een hit!

5. Jumbo: Trotse sponsor van onze schaatsploeg

1.539 views

Jumbo is al jarenlang sponsor van Team LottoNL-Jumbo en groot fan van schaatsen. De supermarktketen introduceert dan ook een landelijke schaatscampagne om deze toppers aan te moedigen. Naast de ophef over het gebruik van het deuntje uit de film Transformers, is de opbouw van de commercial leuk gebracht. Je ziet Frank Lammers zich klaarmaken voor een middagje schaatsen, net zoals het schaatsteam. Wanneer het gezin klaar is om weg te gaan, zit Frank achter de televisie om de toppers aan te moedigen. Naast deze commercial is er ook aandacht voor de S’FANmuts, die te verkrijgen is in alle winkels van Jumbo om het team aan te moedigen. De opbrengst hiervan gaan naar het goede doel Spieren voor Spieren.

Petra Stoel
Connection Planner bij Mindshare

I am an energetic young professional with a Bachelor Degree in Communications. My work experience focuses on media and advertising. Add up strong communication skills and passion for music, food, fashion and traveling, and there you have my persona in a nutshell. Over the last years I worked at some great, leading companies national and international in the advertising and media industry.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Robert

    Leuk heur.


    1 oktober 2021 om 15:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!