Viral Friday week 51/2017: #ZIPFELRAUSCH, mini KFC en het winterwonderland van Casey Neistat.

22 december 2017, 15:25

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: #ZIPFELRAUSCH, mini KFC en het winterwonderland van Casey Neistat.

1. Google – Year in Search 2017

4.228.202 views

We trappen deze editie van de Viral Friday af met een video van Google waarin het merk terugblikt op 2017. Waar hebben we in 2017 het meest naar gezocht? We stelden vaak de vraag “Hoe…?”. Zo vroegen we ons af hoe bosbranden ontstaan, hoe ver reiken de raketten van Noord-Korea en hoe kan je Bitcoins kopen? Met onderstaande video geeft Google op deze en nog veel meer vragen antwoord. In twee weken tijd ruim 4 miljoen keer bekeken.

2. MediaMarkt – #ZIPFELRAUSCH – Der Filmriss des Jahres

12.242.907 views

Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel, of in dit geval de kabouters. Voor de Duitse elektronicagigant MediaMarkt dit jaar geen zoetsappige kerstcommercial, maar eentje die draait om plat amusement. In de bijna twee minuten durende video zie je hoe de tuinkabouters een huis binnentreden zodra de bewoners zijn vertrokken. Daar bouwen ze een waar feest met drank, luide muziek en gaan door tot in de late uurtjes. Als de mensen thuiskomen, is het een complete chaos. De boodschap van Mediamarkt: laat die hoge kerstverwachtingen los en gun jezelf eens wat lol. Nu al goed voor ruim 12 miljoen views!

3. Samsung | Abandoned mall turned into winter wonderland

2.320.231 views

Samsung heeft influencer Casey Neistat een video laten maken naar eigen creatie. Het hele spektakel is opgenomen met de Galaxy Note 8 en het bereik dat Samsung daarmee krijgt, is gigantisch. De wereldberoemde YouTuber heeft ruim 8.5 miljoen volgers en staat bekend om zijn vlogs. Ditmaal tovert hij een verlaten winkelcentrum om tot een winterwonderland voor een groep basisschoolleerlingen. De kinderen zijn er zo van onder de indruk dat sommigen hun emoties en tranen niet in bedwang kunnen houden. Dit zorgt dan ook voor hartverwarmende reacties van veel kijkers. En dat zijn er een hoop in korte tijd. 2,3 miljoen in 2 dagen tijd om precies te zijn.

4. Volkswagen| Kids dreams

59.060 views

In deze video laat Volkswagen zich van zijn kwetsbare kant zien door te bevestigen dat jongens dromen van sportauto’s en niet per se… van Volkswagens. Deze affectie voor snelle bolides zorgt er echter voor dat kinderen soms wat afgeleid kunnen zijn in het verkeer. Als het aan Volkswagen ligt, hoeft dit geen probleem te zijn. De nieuwe Volkswagens zijn namelijk zo rijk uitgerust met diverse veiligheidstechnologieën dat alle auto-liefhebbende kinderen veilig over straat kunnen. Het concept genereerde inmiddels al meer dan 59.000 views.

5. KFC | Mini Kentucky Fried Chicken

6.544 views

“What is this? A KFC for ants?”. Dat is één van de reacties op deze spot van Kentucky Fried Chicken op YouTube. Met echte kip, drank uit een mini postmixapparaat en frietjes is het een heel lief aangezicht om kinderen het menu’tje in ontvangst te zien nemen. Het idee is echter niet origineel, daar er een heel YouTube-kanaal bestaat dat is toegewijd aan het maken van kleine gerechten.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!