Viral Friday 33/2019: troost bij Pamper-baby’s en stoppen met roken voor je huisdier

16 augustus 2019, 11:55

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video’s van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Pampers, Quitline New Zealand en CSOB Bank.

Quitline New Zealand: Quit for your pets

479.115 views

Sommige campagne zijn niet leuk om te bekijken omdat ze te confronterend zijn. Dit geld ook voor de campagne ‘Quit for your pets’. Het Nieuw-Zeelands Health Promotion Agency helpt ons herinneren dat mensen niet de enigen zijn die blootgesteld worden aan sigaretten en de gifstoffen. Hoewel je zou denken dat mensen stoppen met roken omdat ze de gevaren voor hunzelf en familie en vrienden kennen, blijkt in realiteit voor veel mensen niet voldoende om te stoppen. Dus nu proberen de makers van de campagne een nieuwe invalshoek, om te laten zien dat ook huisdieren getroffen worden door de sigaretten die gerookt worden door het baasje. Het is een zielig filmpje, maar hopelijk zet het mensen aan het denken.

Pampers: Love the Change

16.864 views

Ze zeggen dat niets je kan voorbereiden op het ouderschap, wat niet bepaald troost biedt. In de nieuwe Pampers-campagne worden de onzekerheden, angsten en al het andere dat gepaard gaat met ouderschap, getoond. Gelukkig zijn er medestanders die hetzelfde meemaken en die kunnen helpen met alle problemen en verrassingen. Uiteindelijk troost Pampers de ouders door hen te verzekeren dat ze uiteindelijk hun weg in de nieuwe wereld van ouderschap weten te vinden.

CSOB Bank: SmartFolder

470 views

Verhuizen betekent een nieuw begin, een frisse start. Shoppen voor nieuwe meubels, verven in je nieuwe favoriete kleur en een feestje als housewarming. Maar het betekend ook daadwerkelijk moeten verhuizen, en dat vind niet iedereen even leuk. Je hele bestaan inpakken in dozen is een flinke klus, maar deze bank in Slowakije maakt het een stukje gemakkelijker. Nieuwe huiseigenaren ontvangen een cadeau dat de toekomstige bewoners hoofdpijn moet besparen, en zij hoeven hiervoor niet verder te zoeken dan de map met de hypotheekdocumenten. Met een kleine inspanning is deze map om te toveren in een draagbare verhuisdoos. Dat is nog eens handig! Geen viral wat betreft views misschien, maar een leuk filmpje met een duidelijke en fijne boodschap.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief