Viral Friday 30/2019: hilariteit met Ylonn, de kracht van Gatorade en Burger King gaat vegetarisch

26 juli 2019, 09:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video’s van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Ylonn, Burger King, Gatorade en Netflix’ La Casa de Papel.

Ylonn: Binnen drie weken verlost van scheerirritatie

471.344 views

Deze commercial van Ylonn is met een goeie dosis humor opgezet. We zien een mondige jonge vrouw die weet wat ze wil, en zij doet op komische manier de voordelen van de producten van Ylonn uit de doeken. Geen irritaties meer na het scheren, dat wil toch iedereen?! Met leuke woordspelingen en grappige scenes wordt de boodschap overgebracht. Om aan het einde van de video nog even duidelijk te maken dat je wel op de link moet klikken om het aan te kunnen schaffen. Waar wacht je nog op?

Gatorade: Make your rival your fuel

1.259.452 views

Sporten, presteren, strijden en gaan voor de overwinning. Hoe doe je dat? Hoe haal je er alles uit wat er in zit? Volgens Gatorade presteer je optimaal zodra je je tegenstander ziet als je kracht. Wees niet bang of (te veel) onder de indruk. Observeer, train en strijd. Ga voor de winst, doe alles wat in je macht ligt en laat je emoties de vrije loop. Maar vergeet niet, wie je tegenstander ook is… heb altijd RESPECT.

Burger King: Rebel Whopper

22.028 views

Burger King heeft een nieuwe ad uitgebracht om de nieuwe burgers voor te stellen. De fastfoodketen heeft onlangs twee hamburgers op plantaardige basis gelanceerd, een vleesloze versie van de klassieke Whopper en van de chicken sandwich, respectievelijk de ‘Rebel Whopper’ en ‘Rebel Chicken King’ genoemd. De keten is er van overtuigd dat de vegetarische versies niet te onderscheiden zijn van de dierlijke versies.

In de marketingcampagne daagt Burger King zijn klanten in Zweden uit om een nieuw ’50/50 menu’ te bestellen. Vraag om een hamburger en je krijgt een plakje van echt vlees of een plantaardige vegetarische burger. Het restaurant zal je niet vertellen welke het is: je moet het raden. Om te weten te komen of je vlees of vegetarisch eet, moet je de Burger King-app gebruiken en een gokje wagen. Vervolgens scan je de doos om het antwoord te vinden. Vermoedelijk is dit ‘spel’ slechts voor vleeseters, tenzij er sommige vegetariërs bereid zijn om een vlezige versie van Russisch roulette te spelen. Burger King verzamelt de gegevens van klanten en is van plan om het vrij te geven in een nieuwe golf van commercials die later deze zomer worden uitgezonden.

Kornuit en Netflix: La Casa de Papel

32.072 views

Het nieuwe seizoen van La Casa de Papel, sommige hebben deze wellicht afgelopen weekend al gebingewatcht. In dat geval zal je zeker beelden van deze commercial herkennen, die we al eerder in ReclameReview bespraken. Midden in de boodschap van Kornuit wordt ingebroken door een La Casa de Papel-lid, om zo het derde seizoen aan te kondigen. Het haakje dat hierin wordt gebruikt is vrijheid. Vrijheid hebben de hoofdrolspelers in de serie zeker niet, als Kornuit Made of Moments-drinker heb je dat uiteraard wel!

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief