Viral Friday 28/2019: Amerikaanse voetbalsters, kappers en Netflix-kijkers

Viral Friday 28/2019: Amerikaanse voetbalsters, kappers en Netflix-kijkers

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week virals over Netflix, Supercuts, Swiss Sense en wederom Nike, dat maar niet stopt met winnen.

Bouygues Telecom: Netflix

5.560 views

Dit is een Franse commercial over een telecombedrijf dat nu een Netflix-aanbieding heeft voor twaalf maanden. Je hoeft geen Frans te kunnen om deze commercial te begrijpen. Je ziet een jongen die midden in een aflevering zit van La Casa de Papel en dan valt zijn mobiel uit. Hij kan de oplader nergens vinden, want hij weet natuurlijk niet dat zijn moeder de oplader heeft verstopt. Zijn moeder grijpt haar kans op het moment dat de jongen de huiskamer binnen komt. Zij zet de aflevering aan op de tv en zit nu lekker met haar zoon op de bank de aflevering te kijken. Netflix is leuk voor het hele gezin, vooral als je dit goed aanpakt. (P.S.: Zoek vooral ook de easter eggs in de commercial!)

Supercuts: Don’t Take Your Hair For Granted

4.422 views

Michael Kelly, voor velen beter bekend als Doug Stamper in Netflix-klassieker House of Cards, speelt een hoofdrol in de commercialreeks van Supercuts (een franchise van kapsalons). De commercial 'Don’t Take Your Hair For Granted' laat zien dat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is dat je haar op je hoofd hebt. Kelly zie je de hele campagne jaloers kijken naar mensen die met hun haar schudden, strelen en gewoon laten knippen. Het is eigenlijk een campagne die gewoon lekker wegkijkt. En voor sommige misschien wel heel erg herkenbaar.

Swiss Sense: For. Every. Body.

112.405 views

Swiss Sense heeft een nieuwe campagne gelanceerd met als motto ‘For. Every. Body’. De commercial laat zien hoe iedereen van elkaar kan verschillen: terwijl de één een dromer is, is de ander een ochtendmens. Beddenfabrikant Swiss Sense heeft er voor gekozen om de mens centraal te zetten in de commercial in plaats van het bed. Iedereen wil een bed die goed bij hem of haar past. In deze hectische wereld is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en dan hun je jezelf ook een goede nachtrust gunnen. Het doel van de video is dan ook om een uniek concept te laten zien waarbij je je eigen boxspring (online) kunt samenstellen met verschillende onderdelen.

Nike: Never Stop Winning

4.802.814 weergaven

Het WK voor vrouwen is ten einde gekomen met een spannende finale tussen Nederland en de Verenigde Staten. De Amerikanen hebben de wereldtitel gewonnen en Nike viert dit met een mooie boodschap. De video gaat over het najagen van je doelen en de ontwikkelingen van vrouwen, niet alleen in het voetbal. Dit team wil niet alleen het beste damesteam ter wereld zijn, maar überhaupt het beste team ter wereld worden. Generaties van jongens en meisjes inspireren om hun stem te laten horen. Opstaan voor zichzelf. Het team onder leiding van Megan Rapinoe wil niet alleen één keer per vier jaar zichtbaar zijn, maar iedere dag. Zodat vrouwen meer gaan veroveren dan alleen het voetbalveld. Om hier uiteindelijk clichés mee te doorbreken. Niet alleen geschiedenis maken, maar vooral geschiedenis schrijven. Een mooie samenvatting van alle gebeurtenissen rond dit WK, goed voor al ruim 4 miljoen views.

Credits afbeelding: Supercuts, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.