Viral Friday 08/2019: mannengriep, carnaval, Messi, veggies en Kelly Rowland

Viral Friday 08/2019: mannengriep, carnaval, Messi, veggies en Kelly Rowland

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Bol.com, Jägermeister, Veg Power, Dove en Pepsi.

Bol.com: Griep of mannengriep? Zo herken je het!

8.643 views

Ah, de winter! Dé tijd om lekker warm binnen te zitten, je woonkamer een goede make-over te geven of je vrienden in te maken met wat bordspelletjes. Behalve als je ziek bent natuurlijk. Ook deze winter wordt een groot deel van de Nederlanders gevloerd door een bijzondere soort griep: de mannengriep. In deze video legt Bol.com uit hoe je die herkent. Ken jij iemand met de mannengriep? Bol.com helpt deze mannen er weer bovenop en heeft zelfs een landingspagina voor de mannengriep aangemaakt. De retailer vergroot dit mannenprobleem nog eens extra uit met deze ludieke campagne.

Jägermeister: De ongeschreven regels van carnaval

18.928 views

Carnaval is dan wel het grootste feest van het zuiden, ook steeds meer mensen van ‘boven de rivieren’ doen eraan mee. Om noord en zuid te verbinden met Carnaval komt kruidenlikeurmerk Jägermeister met een campagne. Er zijn namelijk ongeschreven regels waar ook de mensen van ‘boven de rivieren’ zich aan moeten houden tijdens carnaval. Deze worden uitgelegd door stand-up comedian Steven Brunswijk die nog even zijn accent extra aandikt. Gemaakt door Bureau Dorst & Lesser.

Veg Power: Eat Them to Defeat Them

14.174 views

De reclame van Veg Power roept kinderen op om op een leuke, speelse manier de ‘controle’ te krijgen over groenten. De commercial lijkt wel een actieflim waarin groentes de wereld willen overnemen. Jarenlang proberen te volwassenen al de groentes te stoppen, maar zij kunnen het niet alleen meer aan. ITV en Veg Power schakelen de hulp in van kinderen. Echt een leuke manier om kinderen groente te laten eten. Ik ben erg benieuwd of het werkt. Gemaakt door bureau Adam & Eve DDB.

Dove: Crown

44.125 views

Vrouwen worden gepest door de stereotypes die hangen aan de kleur of stijl van hun haar. Dove wil al jaren door hun campagnes vrouwen laten zien dat ze mooi zijn en het niet uitmaakt hoe je eruit ziet als je jezelf maar bent. Dove presenteert samen met zangeres Kelly Rowland 'Crown', een nummer voor vrouwen speciaal gemaakt voor deze campagne.

Pepsi Max: The Last Can Standing

270.733 views

Alweer een Pepsi-campagne in de Viral Friday. Ditmaal een voetbalcampagne met de slogan: "Pepsi, for the love of it." Met deze campagne moedigt Pepsi mensen aan om alles te geven voor hetgeen waar ze van houden. Lionel Messi en Mohammed Salah zijn in de campagne de hoofrolspelers. Deze twee iconische voetballers gaan met elkaar de battle aan om het laatste blikje Pepsi Max te veroveren dat in de ijskast staat.

Credits afbeelding: Bol.com, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.