Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis account

Toezichthouders hebben onderzocht of Meta gebruikers vooraf voldoende juiste en duidelijke informatie verstrekte om de gevolgen van hun keuze voor een betaald of ‘gratis’ account te kunnen beoordelen.

Het waarom achter groei bestedingen impressiekanalen zoals TikTok

‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht

To meme or not to meme?

Wordt de meme-manager een specialistische functie zoals ook bijvoorbeeld social media manager of influencer? Gaat deze functie de hit vormen in 2024?

Waarom je micro-marketing moet inzetten voor je merk (en zeker geen macro-influencers)

Bedrijven lijken de afgelopen jaren steeds vaker voor micro-marketing te kiezen. Iets waar ikzelf ook veel voor heb gepleit bij de vele merken met wie ik samen heb gewerkt.

Warc Global Advertising Trends: Social piekt

Volgens de laatste voorspellingen van Warc Media zijn sociale media nu wereldwijd het grootste kanaal qua advertentie-investeringen.

Populariteit online marktplaatsen stijgt, meer verkoop via socials

Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.

Hoe vaak denk jij aan het Romeinse Rijk?

De Metagids #78 - Alle wegen leiden naar Rome, blijkbaar ook alle mannelijke gedachten.

“Het eigen product team legt een AI-bommetje onder LinkedIn”

"Totale zelfdestructieve waanzin. Goed bezig LinkedIn! Je hebt zojuist je eigen been eraf geschoten!"

Is Bluesky de opvolger van Twitter?

Twitter (of X) lijkt in korte tijd een significant deel van zijn gebruikers te verliezen.

Twee op drie Nederlanders wantrouwt influencers die reclame maken

Twee op de drie Nederlanders wantrouwt een influencer die ergens reclame voor maakt; slechts vijf procent vindt reclame-makende influencers geloofwaardig.

AI-gegenereerde nachtmerries: De duistere kant van TikTok

De Metagids #69: Technologische ontwikkelingen moeten gereguleerd worden om onze menselijkheid, waardigheid en respect voor het leven te behouden.

Waarom TikTok-gebruikers hun tijd op het platform overschatten

Zijn de zelf-rapportage gegevens van social media gebruik accuraat?