Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

The Bigger the Better? Welk type influencers genereert de meeste engagement?

Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.

Onderzoek: ‘Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan volwassenen’

Uit onderzoek van de UvA, gepubliceerd in ‘Science Advances’, is voor de eerste keer op basis van gebruikersdata aangetoond dat jongeren gevoeliger kunnen zijn voor reacties op social dan volwassenen. ‘Het heeft directe impact op hun humeur en de manier waarop ze reageren.’

Babyboomers maken de overstap naar digitale content, maar merken blijven achter

Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.

TikTok versterkt relatie met de marketingsector door toe te treden als kennispartner van DDMA

Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.

Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis account

Toezichthouders hebben onderzocht of Meta gebruikers vooraf voldoende juiste en duidelijke informatie verstrekte om de gevolgen van hun keuze voor een betaald of ‘gratis’ account te kunnen beoordelen.

Het waarom achter groei bestedingen impressiekanalen zoals TikTok

‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht

To meme or not to meme?

Wordt de meme-manager een specialistische functie zoals ook bijvoorbeeld social media manager of influencer? Gaat deze functie de hit vormen in 2024?

Waarom je micro-marketing moet inzetten voor je merk (en zeker geen macro-influencers)

Bedrijven lijken de afgelopen jaren steeds vaker voor micro-marketing te kiezen. Iets waar ikzelf ook veel voor heb gepleit bij de vele merken met wie ik samen heb gewerkt.

Warc Global Advertising Trends: Social piekt

Volgens de laatste voorspellingen van Warc Media zijn sociale media nu wereldwijd het grootste kanaal qua advertentie-investeringen.

Populariteit online marktplaatsen stijgt, meer verkoop via socials

Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.

Hoe vaak denk jij aan het Romeinse Rijk?

De Metagids #78 - Alle wegen leiden naar Rome, blijkbaar ook alle mannelijke gedachten.

“Het eigen product team legt een AI-bommetje onder LinkedIn”

"Totale zelfdestructieve waanzin. Goed bezig LinkedIn! Je hebt zojuist je eigen been eraf geschoten!"