Verrassing: Google wint populariteitswedstrijd

Verrassing: Google wint populariteitswedstrijd

‘It is not enough to be able to state your favorite movie, your favorite song or your favorite color. In the 21st century, you should also be ready to answer this question: What’s your favorite Internet brand?’

Prachtige eerste zin in dit artikel op de site van the New York Times (Google Wins the Most Hearts on the Web). Het favoriete internetmerk is, hoe kan het anders, Google. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Jupiter Research (ook hier op MarketingVOX). Een goede tweede is Yahoo, gevolgd door Amazon, eBay en MySpace.

Een interessante onderzoeksbevinding: er treden verschillen op naar sekse. Google-fans zijn mannen en zijn rijker, terwijl Yahoo-fans vaker vrouw zijn met een meer gemiddeld inkomen.

Volgens het artikel in de NYT is MySpace (overall een vijfde plaats) onder jongeren (18-24) net zo populair als Google en Yahoo. Zo gauw ouderen (+24) er bij worden gerekend verandert dit beeld direct.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.