Uitspraak rechtszaak Apple tegen informatielekkers

12 maart 2005, 07:00

Het oordeel van Superior Court Judge James Kleinberg in de zaak van Apple tegen de internetproviders van de blogs Think Secret, PowerPage en AppleInsider is bekend.

De uitspraak komt erop neer dat helers van crimineel verkregen informatie de (adres-)gegevens van hun leveranciers op aanvraag van justitie moeten vrijgeven.

Apple heeft de blogs zélf overigens niet aangeklaagd; ze is alleen op zoek naar de daadwerkelijke dieven, die haar vertrouwelijke informatie naar die blogs hebben doorgesluisd.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Apple is hypocriet, enerzijds profiteren van de blogosfeer als nieuwe producten geintroduceerd moeten worden en anderzijds beginnen te piepen als het iets te vroeg uitlekt.

    Iemand nog een iPod kopen? 😉


    12 maart 2005 om 07:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!