Uitgeven van amateurs

7 mei 2005, 17:22

Peter Olsthoorn geeft op Netkwesties een uitstekende samenvatting van de huidige situatie waarin (traditionele) uitgevers zich bevinden in relatie tot de groeiende groep webloggende amateurs.

Op basis van de presentaties tijdens Blognomics komt hij tot de conclusie dat het snel groeiende terrein van de ‘blogosfeer’, zowel een bedreiging als een uitdaging vormt voor uitgevers. Commercieel interessante modellen staan in de kinderschoenen, maar de tijd is rijp om te investeren in deze ontluikende markt – niet op de laatste plaats om media deel te laten nemen in een nieuw model dat onder de naam ‘The Long Tail’ een steeds belangrijker deel van de (netwerk)economie zal uitmaken. Uitgevers moeten hierin een positie innemen, te beginnen met het investeren van aandacht in experimenten.

Absoluut de moeite waard om te lezen. Ook de nieuwe artikelen Journalisten ten dele gepasseerd door overheidsinfo online van Tonie van Ringelestijn en Kanalenkolder: alles en iedereen digitaal van Monique van Dusseldorp zijn zeker aan te bevelen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!