Ugly Duck: het Belgisch lelijk eendje
De telecom-operator Proximus een nieuw concept gelanceerd om haar prepaid producten te verkopen: Ugly Duck. Ze beschrijven zichzelf op hun website als het lelijk eendje van de mobiele telefonie, maar hebben een zeer sterke actiegerichte website.
Op de kleine actiesite staan de voordelen van Ugly Duck beknopt en helder weergegeven. Daarnaast leidt alles binnen de website naar het inschrijfformulier. Om de website te promoten zijn er viral movies door de bezoeker te bekijken.
Ik vind dit voorbeeld een goed uitgewerkt online concept om de verkoop van een eenvoudig product als de prepaid SIM-kaart binnen korte termijn te vergroten. Vooral de transparantie en doelgerichtheid spreken mij erg aan. Ik zou wel eens willen weten hoe anderen deze site beoordelen.
Ik ben ’t helemaal met je eens, Ralph: een echt toppertje!
Goed ook dat ze die website niet lelijk hebben gemaakt. Want dat zou de dubbele betekenis van ‘lelijk eendje’ alleen maar ondermijnen.