TV-exploitanten slaan terug met effect van reclame

TV-exploitanten slaan terug met effect van reclame

TV-exploitanten slaan terug met effect van reclameTV zit in de hoek waar de klappen vallen, zo menen de marketeers. Gek genoeg doen de exploitanten het zeer goed, zie bijvoorbeeld de cijfers van RTL Nederland. En met nieuwe wapens zoals engagement (zie definitie bij Marco en mijn eerdere post) slaan de exploitanten terug. Het bereik mag dan verminderen door digital video recorders en video on demand, het effect blijft gelijk, zo blijkt uit onderzoek door Millward Brown in de VS.

Uit het persbericht: “This is great news for marketers and the advertising industry,” said Michelle de Montigny, senior vice president, Millward Brown Media Practice. “Counter to recent industry concerns, TV advertising is not dead, and DVR owners are not less engaged with TV ad viewing.” (cursivering is van mij)

Rijst alleen de vraag hoe het ook al weer zat met onafhankelijk onderzoek. De vier grote netwerken in de VS zijn normaal gezworen vijanden en hebben gezamenlijk de opdracht gegeven voor dit onderzoek.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.