Tv-bestedingen dalen wereldwijd vanaf 2007

19 april 2005, 19:10

Het aandeel van tv-reclame in de wereldwijde reclamemarkt zal dit jaar en in 2006 nog stijgen en vanaf 2007 mogelijk meerdere jaren achter elkaar dalen. Volgens ZenithOptimedia komt tv-reclame in het nauw door nieuwe technologieen als digital video recorders (DVRs) die commercials kunnen overslaan. Het mediabureau kwam eerder deze week met die voorspellingen.

De tv-bestedingen groeien volgens ZenithOptimedia in 2006 naar 37,9% en vervolgens dalen ze in 2007 naar 37,8% (slechts 0,1 procent minder dus dan het jaar ervoor). De internetbestedingen daarentegen zullen de komende jaren groeien. Eerst gestaag (in 2004 naar 3,8 procent, in 2007 naar 4,4 procent). Daarna zouden ze volgens het Publicis-bureau makkelijk kunnen verdubbelen.

Bron: Adformatie

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!