Trend: explosieve groei mobiel internet VS

16 november 2007, 07:15

Als er cijfers zijn uit Amerika, die de enorme groei van de mobiele internetmarkt voorspellen, dan nemen we dat natuurlijk uiterst serieus. Immers, hoewel het momenteel niet erg goed gaat met Amerika, is het land wat trends betreft nog steeds wel een beetje de voorloper van Europa.

Een onderzoek van eMarketer (via sfnblog). De mobiele markt in de VS is booming tot 2011. Het aantal gebruikers van mobiel internet in de VS zal stijgen van 27 miljoen in 2006 tot bijna 65 miljoen in 2011. Dat is een stijging van 140 procent in 5 jaar tijd.

Het aantal gebruikers van mobiele search (een aandeel van 74 procent in het totale aantal mobiel internet gebruikers, 2006) zal groeien van 20,3 miljoen in 2006 naar 55,8 miljoen in 2011. In dat jaar zal 85 procent van de gebruikers van mobiel internet gebruik maken van mobiele search.

Kennelijk is het zo, dat er ook mobiel internet mogelijk is, zónder gebruik te maken van de mobiele versie van marktleider Google. Ik kan het met nauwelijks voorstellen. Of ik mis iets.

Dan de advertentieopbrengsten. ‘Skyrocketing,’ schrijven ze op sfnblog. Bedragen de opbrengsten voor mobiele advertenties in 2006 nog een schamele 2,1 miljoen dollar, in 2011 zal dat gestegen zijn naar 700 miljoen dollar.

Inderdaad een behoorlijke stijging. Deze trend in advertentie-opbrengsten, want ondanks de ‘harde cijfers’ gaat het hier natuurlijk gewoon om een trend, laat ook zien dat de mobiele advertentiemarkt nog in de kinderschoenen staat. Ook in de VS.

Lees in deze context ook deze berichten: ‘Mobiel internet wint verder terrein’, ‘DaimlerChrysler eerste adverteerder op Nu.nl mobiel’ en ‘Mobiele feiten en trends’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Martijn

    Wat je vooral niet moet gebruiken is Google Search op je mobiel, dan haak je meteen af natuurlijk. Waarom? Vanwege het overgrote deel van niet voor mobiel geoptimaliseerde sites die wel als zoekreslutaat gepresenteerd worden. Zelfs in de zgn. betaversie van Google’s mobielweb is het dun bezaaid, al ligt dat uiteraard aan het huidige aanbod op het mobiele internet.

    Voorlopig dus eigen bookmarks verzamelen en hopen op goeie en nuttige links op de startpagina’s van de telco’s dus.


    16 november 2007 om 12:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!