TPG Post lanceert Postzegelblog.nl

TPG Post lanceert Postzegelblog.nl

Postzegelfans kunnen vanaf vandaag alles over hun hobby vinden op www.postzegelblog.nl. Een platform voor liefhebbers en verzamelaars van postzegels om met elkaar in gesprek te zijn over postzegelthema’s, het ruilen en het (onderling) kopen of verkopen van postzegels, powered by TPG Post.

Met het Postzegelblog wil TPG Post verzamelaars en andere geïnteresseerden op de hoogte houden van al het postzegelnieuws. Dat gebeurt onder meer door dagelijks postzegelnieuws, een agenda voor beurzen en veilingen en een prikbord waarop bezoekers eigen advertenties kunnen plaatsen. Een bijzonder tool die aangeboden wordt is de zogenaamde Postzegelklikker.

 

De Postzegelklikker is een RSS-tool die het voor postzegelfans erg gemakkelijk maakt om al het postzegelnieuws te volgen. Vaak in tegenstelling tot soortgelijke readers van de kranten kun je bij de Postzegelklikker ook eigen feeds toevoegen en kan gebruik gemaakt worden van fotofeeds en tags (Flickr). De klikker komt in de loop van vandaag beschikbaar, op de blog staan al wel enkele afbeeldingen. TPG Post is volgens mij het eerste grote Nederlandse bedrijf (de media en uitgevers even niet meegeteld ) dat op deze wijze een eigen weblog start.

Frank, Lia, Simon en de rest van de crew, complimenten voor dit initiatief en bijzonder veel succes. We hebben het vaak over passie als kritische succesfactor voor weblogs. Jullie passie voor het bloggen gecombineerd met de passie van de postzegelverzamelaars, lijkt mij bijna garantie voor succes.

Update:
Geheel naar de verwachting van Frankwatching’s reputatie heeft Frank natuurlijk een ‘The making of’ series postings online gezet. Een aanrader!

  1. Het idee;hoe een ruw idee tijdens kerst 2005 langzaam aan concreter wordt.
  2. Het besluit met onder andere de bouw van een prototype en de bespreking in het MT.
  3. De realisatie met de speurtocht naar een passievolle postzegelblogger en de keuze voor Wordpress als tool.

Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Inderdaad een interessant initiatief waarbij een bedrijf zelf probeert een (online) community op te zetten en aan zich te binden. Een bedrijf heeft m.i. daarbij twee mogelijkheden, of inhaken (bijv. door sponsoring) op een bestaande community of zelf een community starten. In het eerste geval heb je al een gepassioneerde groep gebruikers, in het tweede geval zul je deze nog moeten ontwikkelen en dat zal niet eenvoudig zijn kan ik inmiddels uit eigen ervaring vertellen.

    Frank c.s., heel veel succes en ik ben tzt uiteraard benieuwd naar jullie ervaringen!

    geplaatst op
  • Leuk initiatief, maar wie gaat er nu bloggen op de postzegelblog?

    geplaatst op
  • @ Erik: Dank voor je warme woorden, "we" gaan ons best doen. En om dan meteen antwoord te geven op de vraag van Paul: "we" dat zijn vooral de bloggers en bezoekers op Postzegelblog. TPG Post heeft tot nu toe twee mensen (niet werkzaam bij TPG Post), bereid gevonden om te gaan bloggen http://www.postzegelblog.nl/bloggers. Maar we zijn nog steeds op zoek naar bloggers.

    @ Marco: Ik denk dat je gelijk hebt als je alleen vanuit online redeneert. Maar het leuke bij postzegels is natuurlijk dat de verzamelaars al een soort community vormen en dat we dat op deze manier ook op internet proberen te faciliteren.

    geplaatst op
  • Hoe krijg ik voor mijn vereniging beursaankondigingen op uw agenda en waar moet ik dat naartoe mailen ?

    geplaatst op
  • Informatie over beurzen en verenigingsactiviteiten kunnen gestuurd worden naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.