Tourism bloggers succesvol
Breaking travel news meldt dat het experiment van Pennsylvania Tourism met betaalde bloggers succes heeft gehad; 44 procent groei in pageviews en 22 procent groei in bezoekersaantallen. Volgens Governor Edward G. Rendell is de groei een direct gevolg van de blogs. Hier heb ik zeer mijn vraagtekens bij.
Verderop in het artikel wordt er namelijk ook melding gemaakt van diverse andere campagnes die naast de blogs lopen. Bovendien wordt de groei in traffic op visitpa.com makkelijk overtroffen door onze holland.com US site ook zonder noemenswaardige campagnes. Dat de blogs bijdragen aan de groei lijkt mij wel duidelijk aangezien het roadtrips gedeelte van hun website een groei heeft gehad van 225%. Wij verwachten aan het eind van dit jaar uit te komen op een totale groei van 200%. Consumer generated media zullen ook in onze toekomstige campagnes een rol spelen.
Welkom op Marketingfacts Bas, goed om ook het interactieve nieuws vanuit New York door te krijgen!
Vwb Pennsylvania Tourism, zonder inzicht wat er precies aan campagnes heeft gelopen is het voor een buitenstaander moeilijk te beoordelen welk van de middelen het meest heeft bijgedragen aan het succes.