Toscane weblog

19 oktober 2005, 06:19

Agritoerisme Toscane WeblogMensen die mij een beetje kennen weten dat ik al jaren een liefhebber ben van Toscane. Minimaal een keer per jaar ga ik met vriendin en kinderen naar een wijnboerderijtje in Barberino Val d’Elsa, een klein stadje tussen Florence en Siena.

Voor de rest van het jaar verhuren we het boerderijtje namens de Italiaanse eigenaar via onze website agritoerisme-toscane.nl.

En om eerlijk te zijn, vanaf de start van de site enkele jaren geleden loopt het als een trein. Dagelijks vinden tientallen (in piekperiodes zelfs honderden) mensen de website via zoekmachines en directories. Wie bijv. zoekt op reizen naar Toscane of weer in Toscane zal duidelijk worden waarom. Aan de achterkant houden we alles netjes bij: bezoekcijfers, aantal aanvragen, aantal telefoontjes en het aantal boekingen.

Mede naar aanleiding van het artikel dat ik eerder deze week schreef over de invloed van weblogs op koopgedrag consument, heb ik besloten om dit eens uit te testen op mijn eigen ‘online winkel’. Vanaf deze week is er dus ook een Toscane weblog. Ben benieuwd naar de resultaten. Zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van het effect op het sitebezoek en de conversie!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Paul

    Erg leuk! Krijg direct zin in een weekje tussen de druiven!


    19 oktober 2005 om 07:51
    Edwin Duys

    Ik kan het van harte iedereen aanbevelen.


    19 oktober 2005 om 11:15
    ehannink

    Met welke software is deze weblog gemaakt?


    19 oktober 2005 om 12:15
    media

    Ik ben een aboslute fan van pMachine dus ook op agritoerisme-toscane.nl heb ik gebruik gemaakt van pMachine. Heb er echter maar een paar scripts van gebruikt omdat ik het zoveel mogelijk wilde integreren met de reeds bestaande site.

    Edwin, dank voor je reactie! Als ik me niet vergis was jij destijds onze eerste klant 😉


    19 oktober 2005 om 12:23
    BasPaauw

    Mooie site Marco, nodigt zeker uit tot een (virtueel) bezoekje aan Toscane.

    Ik denk dat de weblog zeker gaat bijdragen aan het koop gedrag. Het zorgt voor meer beleving van het product. Zeker op toeristisch gebied. Wij zijn dan ook hard bezig met een aantal weblog initiatieven. Laat jij ook je klanten webloggen?


    19 oktober 2005 om 13:20
    media

    Dank je Bas!

    Wil zeker de mensen die Due Piani hebben bezocht vragen om een reactie en als ze heel enthousiast zijn, vraag ik ze wellicht ook om zelf te bloggen 😉


    19 oktober 2005 om 13:24
    BasPaauw

    Marco, het mooie van jouw reactie “vragen om een reactie als ze heel enthousiast zijn” is precies datgene waar de crux ligt wanneer klanten zelf gaan loggen. Het liefst heb je natuurlijk alleen maar weblogs zoals die van C!ndy. Maar wat te doen met negatieve ervaringen? Of verhalen waarmee je je liever niet profileert? En in ons geval hoe ga je dat moderaten als je meer dan 1 miljoen klanten hebt?


    19 oktober 2005 om 14:19
    media

    Bas, dat is inderdaad een uitdaging maar ik denk dat je die moet aangaan. Natuurlijk zullen er mensen zijn die de digitale zeepkist gebruiken om hun ongenoegen over een mislukte vakantie te spuien. Maar gebruik die kritiek om je scherp te houden en je diensten te verbeteren. Wees niet bang voor krititiek maar zet het om in concurrentievoordeel. Over een paar jaar wil ik nog wel eens kijken welke bedrijven het meest succesvol zijn: de traditionele gesloten of de innovatieve open bedrijven.

    C!ndY, leuk om je blog over Toscane te lezen. Misschien moet ik maar eens kijken of ik iets met RSS-feeds kan doen zodat ook berichten op andere blogs op onze site zijn te volgen.


    19 oktober 2005 om 15:41
    Marc-Paul

    Leuk initiatief!

    Zelf ben ik ook redelijk aan Toscane verslingerd. Om een excuus te hebben om er vaker heen te mogen zijn we voor erbij begonnen met de import van olijfolie van een landgoed in de buurt van Lucca.

    Voor ons bedrijfje, Olioliva, hebben we ook een weblog (www.olioliva.nl/weblog/) opgezet om te kijken wat dit voor effect heeft.

    Je ziet het bezoek aan de site gestaag groeien, reacties blijven echter nog uit.


    21 oktober 2005 om 05:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!