The State of Inbound Marketing 2012

Hoe zit het met de budgetten voor earned media in 2012?

The State of Inbound Marketing 2012

Net als voorgaande jaren heeft Hubspot ook dit jaar weer haar 'State of Inbound Marketing' uitgebracht, waarin het de uitgaven aan earned media onder de loep neemt. Uit het onderzoek (n=972) blijkt dat 47% van de bedrijven haar budgetten voor inbound marketing dit jaar omhoog schroeven. Iets meer dan 1 op de 10 (11%) bedrijven verlaagt haar budget. Voornaamste reden om budgetten te verhogen zijn successen in voorgaande jaren (54%). Ten opzichte van het totale budget wint inboud marketing terrein. Voor 2012 groeit het aandeel inboud marketing naar 35% (+3%), het aandeel outbound marketing neemt met 1% af naar 23%.

 
Kijkend naar de marketing kanalen blijken inbound marketing het duurst als je kijkt naar de gemiddelde kosten per lead. Door de respondenten worden blogs, sociale media en SEO als 'bovengemiddelde kosten per lead'. 
 
De gemiddelde kosten per lead die bedrijven betalen middels inbound marketing zijn 135 dollar. Bedrijven die voornamelijk inzetten op outbound marketing betalen gemiddeld 346 dollar per lead; dat is 156% meer dan voor inbound marketing. Het verschil is wel licht afgenomen, vorig jaar betaalden outbound marketing gedomineerde bedrijven gemiddeld 161% meer.
 
 
De budgetten voor SEO zijn invergelijking met vorig jaar iets gegroeid (+1%), en maken nu gemiddeld 14% van het totale budget uit. Sociale media groeiden van 19% naar 21%.
 
Net als voorgaande jaren zetten kleine bedrijven (1-5 werknemers) vaker inboud marketing technieken in (43%). Van de grote bedrijven (>500 werknemers) maakt ruim 1 op de 5 het gebruik van earned media. 
 
Je kunt het rapport hieronder bekijken, of het hier downloaden.
 

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.