• Mobile
    wordt gesponsord door

Televisiecampagne: c’est passé, handen hoog voor de (combi met) preroll

Televisiecampagne: c’est passé, handen hoog voor de (combi met) preroll

Hoor je hem ook, die diepe zucht na het lezen van deze kop? Weer zo’n blog die ‘iets’ deaud verklaard. Maar in dit geval komt de boodschap van een heel opmerkelijke bron: Ster, stichting etherreclame. Samen met Microsoft Advertising, Mindshare en MetrixLab onderzocht Ster of “het inzetten van een pre-roll naast televisie [..] van toegevoegde [is] waarde op het communicatie-effect.”

Spontane merkbekendheid

Waar kwamen ze op uit? Spontane merkbekendheid is 0% bij alleen televisiecampagne, en 0% bij online video met preroll. Tezamen is er wel een significant effect: 5% spontane merkbekenheid. Koren op de molen van Microsoft, na Youtube met MSN Video het grootste video- (en dus preroll)-kanaal. Het volledige artikel op Marketingfacts staat hier, beneden video-interview met met Swantje Brennecke (rechts, partner businessplanning Mindshare) en Rachael Parratt (hoofd marketing Microsoft Advertising). Zónder preroll. Helaas.

Effect combinatie televisie en online video sterker from Remco Janssen on Vimeo (op Flip, met dank aan een opdrachtgever, CNV)


Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Is het niet gewoon zo dat het gaat om herhaling herhaling herhaling. Dat wat je op tv ziet, zie je ook weer online en vice versa. Niks bijzonders lijkt me dus.

    Persoonlijk heb ik nogal moeite met pre-rolls die ik niet kan skippen. Liever dan een overlayer in de video die ik vervolgens zelf kan activeren. Een klassieke pre-roll die altijd voor de content begint past in mijn opinie niet in het internet tijdperk waar alles on demand is.

    Ik weet zeker dat hier een behoorlijk hoge irritatie graad aan vast zit. En waarom uberhaupt pre-roll waarom niet een instream video commercial op andere plaatsen op je site. Geeft sites zonder specifieke video content ook de mogelijkheid om video commericals uit te zenden.

    Heel veel blogs met specifieke interesse gebieden zouden bijvoorbeeld het volgende formaat kunnen gebruiken voor video commercials: http://www.easyconcepts.com/demo/followme/

    geplaatst op
  • Tjee, wat een open deur.
    10 jaar geleden was dit nieuws geweest.

    geplaatst op
  • Open deur wellicht, maar een dermate grondig onderzoek is er bij mijn weten niet eerder geweest. Een aantal grote accounthouders was aanwezig (ik noem een bepaald gokbedrijf van de staat der Nederlanden...) en liet enthousiasme blijken.

    De overlayplayer (zowel geintegreerd als ernaast) heeft wat mij betreft de toekomst. Zie bedrijven als Viddix.com, ik ken de eigenaar @baswillems, 't is mooi spul hoor. Ga het zelf ook gebruiken voor preso en vlogs! (Adverteren, iemand;-)?

    geplaatst op
  • Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde was van de lopende Adwords campagnes van de betreffende adverteerders. MetrixLab toonde in opdracht van Google aan dat dit wel een effect had op de spontane naamsbekendheid (en merkvoorkeur) http://www.marketingtribune.nl/nieuws/heineken-twist-en-google-zien-merkeffecten-search-marketing. @ Remco, is hier in dit onderzoek, niet in opdracht van Google, ook rekening mee gehouden?

    geplaatst op
  • @Erik: ik heb ze daar niet over gehoord, maar vraag het anders na. Hier staan de telefoonnummers, helemaal onderaan het online persbericht.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.