Televisie blijft meest spraakmakende, transparante en innovatieve medium

29 juni 2004, 05:08

Televisie was ook in 2003 het meest effectieve reclamemedium, zo blijkt uit het Mediafeitenboekje 2004 van Carat Insight. TV was het meest spraakmakend, transparant en innovatief van alle media.

De Holland Media Groep boekte de beste resultaten op financieel gebied en qua marktaandeel vertoonde SBS de sterkste stijging. Door de concurrentie tussen de drie grootste reclame-aanbieders (STER, IP en sbs) bleef tv-reclame voor adverteerders bovendien een kostenefficient medium binnen de mediamix.De Nederlandse netto mediabestedingen bleven in 2003 op het niveau van 2002. De bruto uitgaven groeiden met 15% naar 3,9 miljard euro. De online mediabestedingen stegen van 31,8 miljoen euro in 2002 naar 39,7 miljoen in 2003. De netto online bestedingen lagen naar schatting rond de 80 miljoen euro.Het Mediafeitenboekje 2004 kost 19,50 euro en vermeldt feiten, cijfers, kosten en ontwikkelingen over televisie, radio, bioscoop, dagbladen, tijdschriften, out-of-home, internet, sponsoring, brievenbusreclame, mediaonderzoek en media in Europa.

Bron:

Marketing Research Base

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!