Succes met roadblock ads
![](/wp-content/themes/webtailor/dist/img/default.jpg)
Deze week maakte Penton Media Inc. bekend dat er zeer goede resultaten worden behaald met “roadblock” of “takeover” advertentie campagnes op het Windows en .NET Magazine Network. De gemiddelde click-through ratio ligt tussen de 9% en 25%. Ter vergelijking, volgens de laatste cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB) liggen de gemiddelde click-through ratio’s voor een banner campagne tussen 0.2% en 0.6%.
Roadblock of takeover ad campagnes zijn niet nieuw maar kennen we al vanaf medio 2001. Op het net zijn dan ook interessante discussies en cases beschreven:
Roadblock Specs, Windows & .NET Magazine
Yahoo! Essential Marketing Solutions
New Online Ad Directions, Wilsonweb
Yahoo Explores Active Ads, May 2001
Fox Launches “Takeover” Ads on Portals, June 2001
AT&T Wireless’ mLife Campaign Enters Phase Two, February 2002
IAB unveils new online ad formats, May 2003
Takeovers on the Up and Up, April 2003
Success with Roadblock Ads, June 2003
Bureaus:
http://www.unitedvirtualities.com/
In Nederland heeft Eyeblasters campagnes lopen op:
Adlink, Reed Business (Zibb.nl), Quotemedia, Business Nieuws en Webads